KAKAOLU MİNİK KURABİYELER (Tefalin düzenlemiş olduğu yarışmada Türkiye'de birinci oldum)








  

                      Kakaolu Kurabiye ile  ,Anneler Günü için TEFAL 'in 2010 yılında Annemin Lezzetleri adlı bir yarışmada TÜRKİYE BİRİNCİSİ olduğum tariftir.


MALZEMELER
Dış harcı için;
Yarım su bardağı kakao,
Yarım su bardağı pudra şekeri,
Yarım su bardağı kakaolu nesquik.

Bu üç malzeme homejen bir şekilde karıştırılır.  

Hamuru için

3 Adet haşlanmış yumurtanın  sarısı,
Yeterince un,
250 Gr.tuzsuz tereyağı veya katı yağ,
Vanilya.

          Hamur yoğurulur. Kurabiye hamuru kıvamında olur. Minik toplar yapılıp fırın tepsisine dizilir. Hafif pembeleşince fırından çıkarılır, dış harç olan toz karışımla ,fırından çıkar çıkmaz birleştirilir. Minik  toplar  sıcak olduğu için kakaolu toz karışım üzerini sarar.
      Püf noktası; soğumadan fırından çıkar çıkmaz dış harca bulanması .Soğursa kurabiye toz karışımı sarmaz.

3 yorum:

  1. tebrik ederim , ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. tebrikler çok güzel görünüyor :))))))))

    YanıtlaSil
  3. Ben bu kurabiyeyi ilk arkadaşımda yedim. Bu kurabiye ile yarışmaya katıldım. Türkiye'de Birinci oldu ,Tefalin yarışmasında. Asıl sahibi Betül Hanımcığım,ellerinize sağlık. Çok değişik ,çocukları çok mutlu ettiniz bu kurabiyeye üretmekle:))Çocuklar bayılıyor.........
    Arap Kurabiye olarak bilmiyordum,ismini öğrendim.
    Sihirli Mutfağım Blogunun sahibidir ,Betül Köroğlu.
    SEVGİLER......

    YanıtlaSil