SARIMSAKLI KÖFTE (Adana)





                          

               Sarmısaklı köfteyi çok yaparım,özellikle Adana'da yaşadığım yıllarda günlerimizde olmassa olmazlarımızdandı.İlk 2000 yılında Kıbrıs'ta bir komşum yapmıştı.Ben Adana'da yedikten sonra sarımsaklı köfteyi  biliyormuşum dememeliymişim :))) Öğrenmiştim fakat ben Adana'ya gittiğimde asıl sarımsaklı köfteyi orada çok sevdim.En güzelini Adana'lı arkadaşım yapmıştı.Bende ondan öğrendiğim gibi yapıyorum.



ADANANIN SARIMSAKLI KÖFTESİ

MALZEMESİ;

3 su bardağı ince köftelik bulgur,
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı domates salçası,
3 su bardağı sıcak su,
6 yemek kaşığı un,
1 yumurta ,
Tuz, kırmızı pul biber, karabiber,kimyon.


Üzeri için:
6-7 kaşık sıvıyağ,
6 diş sarmısak,
4-5 domates,
1 yemek kaşığı biber salçası,
Tuz.
  Sos olarak ben yazdan domates konservesi yapıyorum.Özellikle evde yaptığınız domates sosu kullanırsanız sonuç daha güzel oluyor.


YAPILIŞI:
Bulgur ve baharatlar karıştırılır, salçalar eklenir, büyük bir kaba alınır.
Üzerine sıcak su dökülür, ağzı kapalı 10 dakika bekletilir.
Un ve yumurta akı eklenip yoğurulur.
Eller arasıra soğuk suya batırılıp bulgur ezilene dek yoğurmaya devam edilir.
Fındık büyüklüğünde kopartılıp yuvarlanır, ortasına parmakla bastırılır.
Tuzlu suda haşlanır, süzülüp servis tabağına alınır.
Bir tavada sıvıyağ ve sarmısak kavrulur, salça ve domates rendesi eklenir, tuzuda eklenip bir-iki dakika pişirilir.Maydonozuda ekleyip karıştırın sosunuzu.
Sosu köftelerin üzerine gezdirilip ,karıştırın .Servis tabağınıza alın.



                                   AFİYET OLSUN........

0 yorum:

Yorum Gönder