YAZ GÜNEŞİ




                 


                    2011-2012 ÖZSÜTÜN PASTAM YARIŞMASINDA ÖZSÜTE YAPTIĞIM PASTAM:)
YAZ GÜNEŞİ ( Tülin Kalkan)
Malzemeler..
4 Adet Yumurta
4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
4 Türk Kahvesi Fincanı Un
1 Türk Kahvesi Fincanı Nişastası
2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
KREMASI İÇİN..
4 su bardağı süt
1 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 adet yumurta
1 su bardağı şeker
üzeri için krem şanti ve benmari ile şekil verdiğim bitter ganaj ve turunç reçeli.
YAPILIŞI...
Yumurtanın sarısı ve beyazını ayırıyoruz .beyazına 1 fiske tuz atık çırparak köpürtüyoruz,sarısıyla şekeri iyice çırpıyoruz.Sarısına yağı ,sütü ve sıcak suyuilave edip çırpmaya devam ediyoruz.beyazını ekliyoruz tahta kaşıkla alttan üste doğru karıştırıyoruz yavaş birşekilde köpüğü sönmesin diye .Vanilya ve kabarma tozunu ekliyoruz,unu ilave edip yuvarlak kalıba döküyoruz.180 dercede fırını önceden ısıtıyoruz,fırının ağzını açmadan pişiriyoruz.
KREMASI:
Malzemeleri çırpıp muhallebi kıvamında pişiriyoruz.
Fırından çıkan pandispanyayı soğuyunca ortadan ikiye kesiyoruz.
(Bir çaybardağı şeker,1,5 çay bardağı sıcak suda bir taşım kaynatın iki pandispanyayıda nemlendirin.)
Pandispanyanın ilk patını nemlendirdikten sonra,kremasını sürüyoruz arasına muz dilimliyoruz ve bitter çikolta parçacıkları ekliyoruz.
İkinci patını ekliyoruz ve nemlendiriyoruz şerbetli su ile üzerine kremayı sürüyoruz. Üstüne krem şanti ince bir kat sürüyoruz. Kenarlarına çikolata sosu sürdüm .
Ganaj çikolatayı benmari usulü erittim ve ince döktüm yağlı kağıda ,şeklini verdim pastanın üzerine koydum süs olarak yaptığım turunç reçelimle süsledim. Turunç reçelimin tarifi ve resmi vardır sayfamda. Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder