TARHANA ÇORBASI (ADANADA BEN YAPTIM)







             Tarhana çorbası çok zahmetli bir iş olmasına rağmen yapamyı seviyorum. Biber salçası,tarhana,turunç reçeli...... Zoru seviyorum sanırım . Ne yapayım mutfakta olmak beni mutlu ediyor......
            Adana'da altı yıl kaldım ve sıcağından epey faydalandık:)) İki yıl öncesi yaptım ve şuan insanlara anlatacağım blog kuracağım aklıma gelmezdi:))) Şuan İstanbul'dayım ve sizlerle paylaşmak beni mutlu ediyor. ''Aşçının zekatı,bilgisini paylaşmaktır'' ,duyduğumda ne hoşuma gitmişti. Bende insanlara tarif vermeyi seviyorum,istiyorum ki sizlerde yapın......
             Şimdiden kolay gelsin.......

     MALZEMESİ;
 2,5 kilo süzme yoğurt,
 4 adat kuru soğan,
 2 kilo domates,
 3 kilo kırmızı biber,
 1 kilo yeşil biber,
 Taze nane bir demet,
 Taze maydonoz bir demet,
 Kaya tuzu,
 2 yemek kaşığı biber salçası,
 2 yemek ksaşığı domates salçası,
 Yeterince un.

      YAPILIŞI;

    Büyük bir tencerede , domates,biberler, soğan,nane ,mayonoz hepsini ince kıyın ve ocakta pişirin. Soğusun. İçerisine yoğurt,tuz ve unu koyun yoğurun. Koyu bir hamur elde edeceksiniz.
     Çok geniş bir leğende yapın bu işlemi çünkü hamur mayalanacak ve çok kabaracak. Hamuru arada bir kabatdıkça yoğurun gidip gelip. Sıcak olursa hamurun mayası çabuk gelir. Bu işlemi her gün 2 kez tekrarlayın . 4-5 gün sonunda hamurlarınızı balkonda güneş gören bir yerde ,temiz sofra bezlerini yayın ve küçük toplar yapın kurusun . Bu işlemin sürmesi 2 gün olur. Kurumasına bağlı ,gelip gidip kontrol edin. Hamurlar kuruyunca tel süzgeçten geçirin ,un gibi olmasada ince bir tarhananız olacak. Bu tarhananızı yine temiz sofra bezlerinde iki veya üç gün kurutun. Ve kavonozlara koyun. Adana'da ben 6 yıl öncesi yaptım beze koyduğum için içerisinde böcekler oldu,mutlaka kavonozlara koyun ,bir şey olmuyor o zaman.......


                 Afiyet olsun...............

1 yorum: