TAVA (KAHRAMANMARAŞ)
























                   MARAŞ TAVASI

        2010 yılında K. Maraş'a ,Ilıca kaplıcalarana gitmiştik .Kaplıcada siyah minik minareller vardı,önce bu ne diye çekindim. Fakat çok faydalı minarellermiş,gönül rahatlığı ile çocuklar ve eşimde kaplıcadan faydalandık. Fakat çok kalabalıktı bilemedik,biz Şeker Bayramında gitmiştik,siz gidecek olursanız,tatillerde sakın gitmeyin. Gaziantep,maraş,Adana ..... O kadar gelen çoktu ki ,iğne atsanız yere düşmez tabiri doğru idi o an için. Yemek kültürlerine bayılıyorum,çok lezzetli oluyor. Maraş Tavasınıda orada öğrendim. İnsanlar malzemeyi veriyor,fırınlarda kendileri hazırlıyayıp,fırında pişiriyorlar,bir saat sonra gelin diyorlar.......

       Bende evde yapmaya başladım ve sizlerle paylaşıyorum.


              MALZEMELER;

         1- Kıyma ,soğan,maydonoz,tuz,baharat. Bu malzemeyi yoğurun ve tepsiniz altına yayın.

         2- Patates,patlıcan,sarmısak,domates,biber...... Sıra ile dizin .
   
         3- Salçalı soso yapın,tereağı ve biraz sıvı yağ ile suyunuda verdim. Fırında 200 derecede pişirdim .

                         Afiyet Olsun......

0 yorum:

Yorum Gönder