KONSERVE FASÜLYE









                          Bu fasülyenin lezzetini çok severim .Beyaz fasülye. Memleketimden getirdim bunuda . Annem bize gittiğimizde pişirmişti,aynısından pazardan aldım ve konserve için İstanbul'a getirdim. Bir gün dinlendim ve başladım yapmaya. Ben her yıl konserve yapmam. Özlemişim yapmayı:)))Geçen yıl difrize yaptım. Ama kavonozda tadı daha güzel oluyor diye düşünüyorum.Bu yıl epey bir konserve yaptım. Kışın ,Allah'ım güle güle yedirmeyi nasip eder inşallah,sizlerle hep birlikte:))))Ben dua ederken bütün insanlık için dua etmeyi seviyorum.............

                FASÜLYE KONSERVESİ

       5 kg.fasülye,
       100 gr. acı ve tatlı biber,
       1,5 kg. domates,
       Tuz,
       1,5 su bardağı sıvıyağı.

            Fasülyeleri temizleyin. Domateslerin kabuklarını alığ kare küp küp doğrayın. Biberleri ince kesin. Tencereye geniş olsun benim 7,5 litrelik çok büyük bir tencerem var onda yapıyorum.Sıvıyağı koyun ve kızsın,biberi kavurun,fasülyeleri koyu kavrulsun. Tuzu ekleyin.Üstüne domatesleri ekleyip tencerenin ağzını kapatın. Kavrulup suyu azalınca. Cam kavonozlarınıza koyun üzeri bir parmak eksik kalsın. Kavonoz kapaklarını yeni alın,eski olunca konserveniz bozulur. Tencereye su koyup kavonozlarınızın kapaklarını kaynatın sıcağı ile cam kavonozlarınıza sıkıca kapatın. Sıcağı ile kapatılınca tutuyor. Ters çevirin ertesi gün kavonoz kapaklarınız aşağı inmişse tutmuştur. Eğer ki sızma varsa o konserveyi açın aksi taktirde bozulur,zehirlenmelere sebep olur.
                            Afiyet Olsun..........


0 yorum:

Yorum Gönder