DONDURMALI ŞEFTALİ TATLISI








Geçen hafta ,Arda'nın Mutfağı diye bir program izledim. Mutfak harika ,modern dizayn edilmiş çok hoş bir mutfak. Meğerse bu Arda ,ünlü bir Şefmiş. Bilemedim ki ,facebookta sayfası varmış. Ne bileyim:))) Devamlı yaptığı yemeğe,tatlıya...... arkadaş diyor:))) Arda yapma şunu ,arkadaş deme diyen takipçileri çok ama Arda hala arkadaş diyor:))) Boş verin desin ya, yemek yaparken kimi şarkı söyler,kimi yemeğin malzemesi ile konuşur:)))) O mutfakta bende olmak isterim.İnsanın yemek yapası gelir,çok hoş bir mutfak:))) Ya işte bu tarifi arkadaştan aldım. Ben sos olarak ahududu kullanmadım,arkadaş ahududu kullandı:)))) Vişne reçeli kullandım sos olarak. Bende tarifimi sizinle paylaşırken arkadaş diye paylaşacağım:)))) Arda'nın Mutfağı ve ekibine başarılar dilerim,paylaşımlarınız,feykaladeninde fevkinde. Birazda Bülent Ersoy'un kulaklarını çınlatalım .Başarılı bir ses. İlk Bülent Ersoy'u ,Kıbrıs Roks Otelde dinlemiştim. Televizyon çekimlerinde ,Seda ,Mehmet Ali Show da.Bizi 2 saat bekletmişti. Ne sinirlenmiştik. Ama gelince herkesin siniri yatıştı.Allah'ım ,o sinirlenen bizler ne olduk:))) Süt dökmüş kedi gibi:)))Alkış bol,ayağa kalkmalar,falan filan.Ama o kadarda olacak ya yılların sanatçısı.O bir Türkiye'nin starı. O ses ne aman Allah'ım.......Fevkaladenin fevkinde...............Yazmaktan yoruldum. Neyse gelelim tarife,sahur vakti malum ........ Arkadaşa ve Bülent Ersoy'a sevgiler..............

Facebook Sayfam;

MALZEMELER

6 adet şeftali (12 adet tatlınız olacak),
12 yemek kaşığı şeker,
1 çay bardağı su.

SÜSLEMEK İÇİN;
Maraş dondurma.

SOS İÇİN;
2 yemek kaşığı vişne reçeli,
2 yemek kaşığı.şeftalinin suyu  (fırından çıkan suyunu kullanın),
İkisini karıştırın. 

YAPILIŞI;
Borcama ikiye kestiğiniz şeftalileri dizin. Her birinin üzerine 1 er kaşık şeker dökün . 180 derecede pişrin.Üzerine aleminyum folya geçirin. Soğusun. Dondurma ve sos dökerek servis yapın. Ben fındık kırıklarıda döktüm. Arkadaşın tarifi biraz değişti. Ne yapayım frambuazı bulamadım arkadaş:)))))Sevgilerimle..............








0 yorum:

Yorum Gönder