MENEMEN Konserve








                     Ramazanda İstanbul'da kaldık. Allah'ım hepimizin tutulan oruçlerını,yepılan ibadetlerini kabul etsin.Oruçta kaldık ama bayramda aile ve akrabalrımızla yapılan bayramda daha bir anlamlı idi. Çocuklarımıza bayram sevincini yaşatmak ,sıla -i rahim yapmak maksatı ile ramazan bayramında memleketimize gittik. Pazarımızdan köyülüerimizin getirdiği sebzelerden aldım. Ertesi gün yol yorgunluğum bitti ve 6 saatte konservelerimi ve yaz turşumu yaptım. Arabayla gidince bol bol sebze aldım. İyi ki gitmişim yol biraz uzak olsada gittiğimize değdi..................

                 MENEMEN

5 kg. domates,
1 kg. sivri biber (acı ve tatlı karışık acı olandan az kullandım),
1 su bardağı sıvı yağı,
Tuz.

              Biberleri ince doğradım ve tencerede yağ ekleyip hafif pembeleşinceye kadar kızarttım.Domateslerin kabuklarını soydum ve geniş bir tencerede pişrdim. Kızarttığım biberleri domateslerle karıştırdım. Tuzunu ayarladım. Kavonozlara bir parmak eksik olacak şekilde koydum. Kavonoz kapaklarını yeni aldım. Eski olunca konserve tutmuyor kapağı ve bozuluyor. Tencereye suyu koydum ve kaynettım kapakları içerisine attım kaynettım. Kavanozların ağzından taşan domatesleri sildim. Kapaklarıda sildim sıcağı sıcağına kapatıp,sıkılaştırdım. Ters çevirdim. Ertesi gün bakın eğer ki sızma olmadıysa konserveniz olmuştur.Kapak eğer ki çökmüşse tamamdır konserveniz tutmuştur. Serin bir yere kaldırın ,kışa hazırdır. Ertesi gün taşma olduysa açın ve tekrar kapağını sıkıştırın yeni bir kapak olsun. Aksi taktirde bozulmuş bir konserveniz olun aman dikkat......

                         Afiyet Olsun.........

0 yorum:

Yorum Gönder