YAZ TURŞUSU




                     Ramazan bayramına gittiğimizde bol sebze aldım ve yaz turşumuda yaptım.Bu turşuyu az yapıyorum. Yazın hemen bitiyor. Her yıl yaparım. Kıbrıs'ta yaşadığım yıllarda arkadaşım Nuran'ımdan öğrenmiştim. Çorum'lu gerçek dost. Değerli arakadaşımında kulaklarını çınlatayım. O her zaman beni över ben güzel pasta yaparmışım,masayı güzel hazırlarmışım,becerikli imişim. Kız Ezgi küçüktü beni Seda Saya'a benzetirdi. Aslında hiç benzemem. Her akşam yazın ,Girne'de onu dinlemeye giderdik. Süslü bir kadın olduğu için bende süslü imişim sanırım ki beni ona benzetirdi:))))))))) Ezgi'ciğime sevgiler..... Nerden nereye geldik konu dağıldı,Nuran'ım bu turşuyu harika yapardı. Herkes herşeyi bilemez Nuran'cığım bende senden bunu öğrendim..........


                           YAZ TURŞUSU

              3 kg. domates,
              50 gr. cin biberi,
              100 gr.ince kıl biber tatlı olsun,
              Kaya tuzu,
              1,5 çay bardağı sıvıyağı,
              1 çay bardağı sirke.
              2 baş sarımsak.

         Domateslerin kabuklarını soğun ve kare doğrayın.Biberleri ince doğrayın. Tuz , sirke,sıvıyağı,sarımsak. Hepsini geniş bir kapta karıştırın ve kavozunuza doldurun. Her gün karıştırın. Rengi değişince turşunuz olmuş demektir.Dolaba koyabilirsiniz.

                      Afiyet Olsun..........

0 yorum:

Yorum Gönder