KAVURMA - PİRİNÇ PİLAVI - VİŞNE KOMPOSTUSU











                        Bayram kavurmam çok beğenildi.Nedeni bence içerisine kattıklarım yüzünden:) En güzel kavurma benim ki olmuş .Bunu duymak bütün yorgunluğumu üzerimden aldı,gitti bütün yorgunluğum:)))  Yanında pirinç pilavı ve yazdan yaptığım vişne kompostusu ile servis ettim.Vişne kompostusunun içerisine pekmez koydum çocuklar için ne faydalı olur çabasındayım....


          VİŞNE KOMPOSTUSU
 250 kg. vişne (yazdan yıkayıp temizlediğim vişneleri buzdolabı poşetlerine koyudum),
 1 çay bardağı üzüm pekmezi,
 500 gr. su.

    1- Geniş bir tencereye bu malzemeleri karıştırdım ve kaynattım.
    2- Bardakta servis yaptım (suyunu içtiler ,vişnelerinde çatalla aldılar,sunumumu çok beğendiler).

               KAVURMA

        4 kilo gr. sığır eti(biraz etiniz yağlı olsun,çok değil),
        2 adet kuru soğan,
        7 - 8 diş sarımsak,
        1 tatlı kaşığı kimyon,
        1 tatlı kaşığı kekik,
        Tuz,
        1/2 çay bardağı sıvı yağı.

              Geniş bir tencereye etlerinizi kare kesip alta sıvı yağı döküp ,pişirmeye başlayın. Kaynamaya başlayınca ocağınızın altını kısın.Soğanınızı ve sarımsaklarınızı ince doğrayın içerisine atın.Kendiliğinden yavaş yavaş pişsin. Etleriniz yumuşayınca içerisine kimyon,kekik ve tuzunuzu koyun  10 dk. daha pişsin etiniz lokum gibi oluyor. Kurban etimizi biz bir gün dinlendirdik o yüzdende et lezzetli oluyor . Bir gün sizde dinlendirin kavurmanızı öyle yapın. Lezzetinin artığını sizde fark edeceksiniz.
 
                              AFİYET  OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder