KURUYEMİŞ KURABİYE (Benim Tasarımım)











          Oğlum kuruyemiş yemiyor bende çocuklarım için bu kurabiyeyi uydurdum:))) İçerisinde epey kuruyemiş var . Bilyorsunuz ki yağı doğal almak daha sağlıklı. Kuruyemişin yağıda epey faydalıdır düşüncesinden yola çıktım ortaya bu kurabiye çıktı. Benim için faydalı olması önemli derken görselliğide önem vermek istedim.Ne yapabilirim derken kakaolu olsun üzeri beyaz olsun ne yapabilirim derken hindistan cevizi aklıma geldi. Ve bu kurabiye ortaya çıktı......


             KURUYEMİŞ KURABİYE

           MALZEMELER

        150 gr. ceviz,
        100 gr. fındık içi,
        100 gr. yer fıstığı,
        50 gr. kayısı çekirdeği,
        2 adet yumurta,
        5 yemek kaşığı pudra şekeri (şeker oranını kendinize göre ayarlayabilirsiniz),
        1,5 yemek kaşığı kakao,
        1 adet kabartma tozu,
        4 -5 yemek kaşığı un.

         DIŞI İÇİN;

         4 yemek kaşığı hindistan cevizi.
   
             YAPILIŞI;

           1-Kuru yemişleri robottan geçirin ince toz gibi olsun.
           2-Geniş bir kaba alın içerisine yumurta,kakao,un,pudra şekeri ve kabartma tozunuzu ekleyin ,yoğurun. Ceviz büyüklüğünde koparın ve hindistan cevizinize bulayın.(Önce elinizi hafif su damlatın fazla değil ,topları yuvarlarken yapın bu işlemi.
          3-Sonra hindistan cevizine bulayın ,yoksa hindistan cevizini üzerine sarmıyor. Hafif su ile ıslatmak gerekiyor yuvarladığımız kakaolu topları sonra hindistan cevizine bulayın.)
          4-Yağlı kağıdınıza yerleştirin. 180 derecelik fırınınızda pişirin.
                       AFİYET OLSUN


       

4 yorum:

  1. Çocuklar için harika bir kurabiye olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çocuklarda içinde büyükler içinde besleyici bir kurabiye elinize sağlık...
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim mutlu bir hafta dilerim...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Derya hanım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Sağ olun Hanife hanım her zaman beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil