FRAMBOAZLI MERENG








                         Şu ara resimleri yayınlıyor ama tariflerimi yazamıyorum neden mi? Merak edin,diye :))
Beni tanımayan hanımlar tarif vermek istemiyor musunuz ?diyorlar:) Ben oda ben :)) Paylaşmayı sevmesem ,en ince ayrıntısına kadar resimlemem arkadaşlar:) İnsanların en hayırlısı ,insanlara faydalı olanıdır.....
                     Pasta yapmayı isterdim ama bilmediğim zor tarifler olurdu özellikle şeker hamurunu bilmezdim. Kurslar çok pahalı zamanda yok,oğlum küçüktü. Bende söz verdim öğrendiğim her tarifi yayınlayacağım ,bana bazen tarifini net verme diyorlar. Neden?Ben mutsuz olurum o zaman .İnsanlar bana öğrenip Allah razı olsun derlerse ,ne mutlu olurum. Bende yıllar öncesi bilmediğim çok pasta vardı. Şimdi bilmediğin pasta var mı Tülin hanım? derler bana ,gülerim vardır tabikide:) Beni güzel sözlerle onura eden arkadaşlarıma teşekkür ederim.Ama inanın yetiştiremediğim için tarif gecikiyor. Bazen kendime soruyorum tariflerim beğeniliyor mu? Beğeniyor musunuz?:))

           MALZEMELER;

 300 gr. frambuaz (ahududu),
 30 gr. dövülmüş badem veya fındık içi( 3 yemek kaşığı tepeleme),
 4 yumurta beyazı,
 225 gr.toz şeker (1 su bardağı),
 2 yemek kaşığı süt,
 Kalıbı yağlamak için tereyağı.

YAPILIŞI;

 BEZE;

1-Yumurta aklarını,şekerin 2 yemek kaşığını ayırıp diğer kalan şekeri yumurta akları ile bolca çırpın.
2- Ayrı bir kasede dövülmüş bademi,2 yemek kaşığı şekeri ve sütü karıştırın.
3-Kelepçeli bir kalıbın kenarlarını yağlayın altına yağlı kağıt serin.21 cm.lik bir kek kalıbı.Fırnınızı 130 derecede ısıtın.
4-Kalıba önce şekerli bademi karıştırın ve yayın . Elinizle yayın.Üstüne merengin yarısını dökün. Kalıbı fırına koyun 20 dk. pişirin.Pişerken bezenin kabardığını göreceksiniz.
5-Framboazları yıkayın ve suyunu süzün.
6- Fırından çıkarttığınız bezenin üzerine framboazları koyun.Kalan merengi framboazların üzerine yayın ve tekrar fırına verin.130 dercelik fırında üzeri pişene kadar 50 dk. pişirin .130 derecede.
7-Fırından çıkartın soğusun.30 dk. sonra kalıbın kelepçesini açın.
8-Servis tabağına alın,üzerine framboaz sosu dökün. Pasta malzemeleri satılan yerlerden 1 kg. lık soslar satılıyor onlardan alabilirsiniz. Üzerini süslerken ,krema sıkma torbasına koyun ve ucunu çok az kesin ve üzerine şekil verin.

               AFİYET OLSUN.......





































0 yorum:

Yorum Gönder