CEVİZLİ ANNE KEKİ ( Ardan'nın Mutfağının tarifidir)



                     Tarif Arda'nın Mutfağına aittir. Arda bey, '' Elmalı Anne Keki '' yapmış. Arda beyin sürekli söylediği bir söz var.Unutmayın mutfağınızın şefi sizsiniz der . Bende mutfağımın şefi olaraktan kekte değişiklikler yaptım,ölçü aynı fakat elma yerine ben ceviz koydum. sonuç harika oldu. Arda bey akşam 6'da tv.de yemekler yapıyor. Ölçüleri net şefimizin. Tefal MSA 'da Arda beyle tanışmıştım. Soframı Paylaşıyorum workshopunda bizlere harika tarifler yaptırmıştı. Çok doğal, mütevazı,misafirperver ,çok samimi ve içten bir insandı.
                           Arda beye bu güzel tarif için teşekkür ediyorum. Facebookta paylaştım kendi kişisel sayfamda,kekin ne güzel kabarmış yazan arkadaşlar oldu. Buyurun sizin kekinizde çokkkkkkk kabarsın :)) Bilgi paylaşıldıkça güzeldir..........

      MALZEMELER;

3 adet yumurta (oda sıcaklığında),
1 su bardağı süt (oda sıcaklığında),
150 gr. tereyağı (eritilmiş ve ılınmış olmalı, isterseniz katı yağıda kullanabilirsiniz ben tereyağı kullandım),
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 limon kabuğu rendesi (aroma vermesi için),
2 su bardağı toz şeker,
3 su bardağı un.

    Üzeri İçin ;
Ceviz kırıkları .

         YAPILIŞI;

       1-Yumurta ve şekeri  köpürünceye kadar mikserinizle çırpın.
       2- Tereyağınızı , sütünüzü ,limon kabuğunu ekleyin mikserinizle çırpın.
       3-Un ,kabartma tozu,vanilyanızı eleyin ve sıvı karışıma ekleyin.
       4-Kalıbı ben hazır kullandığım için yağ ve unlamadım. Siz kek kalıbınızı yağlayın ve unlayın. Kekinizi kabınıza boşaltın. Üzerine cevizinizi dökün.
       5-Önceden ısıttığınınız 180 derecelik fırınınızda 40 - 45 dk. pişirin.
       6-Fırından çıkarttığınınız kekinizi soğuttuktan sonra kalıbından çıkartın. Keserek servis yapın.

                             AFİYET OLSUN....
               















5 yorum:

  1. gece gece canım çekti :) yarın mutlaka yapmam lazım da kalıbı nereden temin ettiğinizi merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Gülter hanım ,kalıbı Eminönünden alabilirsiniz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. süper nasılda kabarmış ellerine sağlık canım ,sevgiler ......

    YanıtlaSil
  4. Çizel'ciğim teşekkür ederim . Mutlaka dene ,tarif harika :)) Sevgi ile kal ..........

    YanıtlaSil
  5. harika gorunuyor ellerinize saglik bende beklerim

    YanıtlaSil