PAPAYA TATLISI



                     Egzotik meyve papayadan tatlısı yapmak istedim. Sonuç süper. Ağız tadımıza uydu. Neden mi? Ben bu tatlıyı Adana'da yaşadığım yıllarda yediğim kabak tatlısına benzettim. Adana'da insanlar ayak üstü tatlıcılarda tatlı yerler. İlkde bana çok değişik gelmişti. Sonra bizde alıştık:)) Ve bizde ayak üstü tatlı yemeye başladık. Adana'da kabak tatlısını kireçte bekletip kabak tatlısı yaparlar. Papaya reçelide aynan kireçte beklemiş gibi oldu. Süper bir tat. Papaya tatlısının sert dokusu benim işime yaradı kireçte bekletmeden tatlımı yaptım......

            MALZEMELER;

3 adet papaya meyvesi ,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 çay bardağı su (meyve sert olduğu için pişirmesi için su ekledim),

  YAPILIŞI;

1-Meyveyi elma soyar gibi soyun. Dış kabuğunu alın,içerisindeki çekirdeklerini çıkartın ve 8 eşit parçaya bölün. 3 meyve içinde aynı işlemi yapın,
2-Geniş bir tencereye şekeri ve meyveyi koyun bir gece bekletin ki şekeri erisin,
3-Ertesi gün kabak tatlısı yapar gibi tencerede pişirin. Soğuduktan sonra servis edin.

                AFİYET OLSUN.....




Papaya, Güney Amerika kökenli olan, armut biçiminde egzotik bir meyvedir. Papaya mevyesinin içi yumuşak ve suludur. Bu etli kısım papayanın çeşidine göre kırmızı, pembe ve turuncu olabilir. Papayanın ortasındaki oyuk bölge siyah çekirdeklerle doludur.
Papaya’nın meyvesi harici çekirdekleri de yenebilir, çekirdeklerin keskin ve baharatlı bir tadı vardır. Bu çekirdekler öğütülebilir ve yemeklerde baharat yerine de kullanılabilir.

Faydaları

Kansere karşı bağışıklık sistemini güçlendirir, sindirim sistemine iyi gelir, kolesterolü düşürür, yüksek a vitamini sayesinde göz sağlığına faydalıdır.






0 yorum:

Yorum Gönder