SOSLU BAKLAVA



                        Akşam resimledim, resim güzel çıkmadı ama bu güzel tadı sizlerle paylaşmak istedim. Tadanlar , hazır mı ? demeye başladı:)) Hazır değil ben yaptım diyorum şok oldular. Mutlaka yapın eminim yiyenler yüz puan verecekler:)) Süper bir lezzet. Yaptığım tatlılardan farkli bir tarif.......

               MALZEMELER;

    Hazır baklavalık yufka ( 9 adet),
    2 su bardağı ceviz,
    150 gr. tereyağı.

           SOS MALZEMESİ;

      1 su bardağı süt,
      1 su bardağı toz şeker,
      3 yumurta,
      1adet kabartma tozu,
      1 adet vanilya.

           ŞERBETİ;

      4 su bardağı şeker,
      4 su bardağı su,
      4- 5 damla limon suyu.



          YAPILIŞI;

1-Şerbeti tencereye koyu ve pişirin. Soğuması için kenara alın,
2- Sos malzemelerini geniş bir kapta çırpın,
3-Cevizi ince kıyın,
4-Masanızın üzerine hazır baklavalık yufkanızı yayın, üzerine ceviz serpin ve pile pile katlayın,
5-Katladığınız her katı tepsinize koyun,
6-Tepsiniz dolduktan sonra ,tereyağını tavada kızdırın ve üzerine dökün,
7-200 derecelik önceden ısttığınız fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin,
8-Fırından alın , üzerine sosunuzu eşit bir şekilde dökün. Tekrar fırına verin piştikten sonra fırından alın,
9-Soğuk şerbetinizi tatlınıza dökün.Soğuyunca kare kesin ve servis edin.

                               AFİYET OLSUN.....







0 yorum:

Yorum Gönder