PEKMEZİ ÇAY VE PEKMEZLİ KEK




            Resimde gördüğünüz çay evet çay:)) Oğlumun çayı:))  Görüntüsü çay gibi ,bizim içtiğimiz çay renginde:)) Çay değil pekmezli çay:)) Oğlumda kansızlık var ve pekmez içiremiyordum. Yıllarca çay diye pekmezli çay içirdim:) Sonradan tabikide bu pekmez dedi:) Bilsin artık,benim için önemli olan o davreyi atlatmaktı ve kansızlığı sırasında ben epeyce oğluma çay içirmiştim:)))

        Ardından ne yapabilirim bu pekmezi nasıl tüketebiliriz, düşünürken ,pekmezli kekim ortaya çıktı,onuda öyle tükettirdim..........
        Pekmez içmeyen çocuklara,pekmezli çay ve pekmezli kek............

         1-  PEKMEZLİ ÇAY;
                -1 bardak kaynamış ,ılınmış su,
                -2 yemek kaşığı üzüm pekmezi.
         Bu iki malzemeyi karıştırın ve çocuklarınıza bir içecek.......

        2-   PEKMEZLİ KEK;

             -3 yumurta,
             -1,5 çay bardağı sıvı yağı,
             -1 çay bardağı üzüm pekmezi,
             -1 su bardağı süt,
             -1kabartma tozu,
             -1 vanilya,
             -1 çay kaşığının ucu ile ,zencefil - zerdaçal.
             - portakal kabuğu rendesi,
             -1,5 su bardağı un.
     
           Yumurta ve şeker kar beyaz oluncaya kadar çırpın,tahta kaşıkla diğer malzemeleri karıştırın .sıvıları önce karıştırın ve yumurtalı şekerle birleştirin,yavaş yapın köpükler sönmesin. Yağlanmış,unlanmış kalıbınıza dökün . 180 derecelik önceden ısıtlmış fırına koyun sonra fırının ayarını 160 dereceye getirin. Kekinizin piştiğini kürdan ile kontrol ediniz.
                       Afiyet olsun...........

0 yorum:

Yorum Gönder