TURUNÇ REÇELİ



       
           Turunç reçelini hayatım boyunca iki kez yaptım ,bir daha yaparmıyım bilmem . Şimdilik yapmayı hiç düşünmüyorum,zahmetli bir iş:))

            İlk Kıbrıs'ta yemiştim,komşum yapmıştı banada verdi yapmaya üşendim o yıllarda ,gezmek varken ne diye turunç reçeli yapayım demiştim:)) Kıbrıs'ta üç yıl yaşadım,eşim ve çocuklarımla çok mutlu olduğum yıllardır, orada Ceviz reçelide yemiştim çok değişik ,hoş bir reçeldi,yapması onunda çok hazmetli imiş.Bu sayede o yıllarada gitmiş oldum,iyi arkadaşlar,çevre iyi ... ( Sene 2002 )

          Oldukça zahmetli zaman isteyen bir reçel,pasta üzerlerine kesilerek veya bütün olarakta kullanılabilir.

MALZEMELER

7-8 adet turunç
1,5 kg şeker
2 su bardağı su
1/2 adet limonun suyu

HAZIRLANIŞI

1. Turunçlar iyice yıkandıktan sonra meyvenin kabukları soyulur.
2. Kabukların içindeki beyaz bölüm iyice sıyrılır.
3. Kabuklar rulo şeklinde kıvrılıp, kalın bir iğne yardımıyla ipe dizilir.
4. Acısının çıkması için 3 defa su değiştirilerek haşlanır.
5. Acısı çıkartılan kabukların suyu süzüldükten sonra üzeri şekerle kaplanıp bir ece dinlendirilir.
6. Ertesi gün üzerine su ilave edilerek pişirilmeye başlanır.
7. Şurup kıvamını almaya başlayınca limon suyu eklenip, bir taşım daha kaynatılır.
8. Kavanozlara doldurulup soğumaya bırakılır.
9. Servis için tabaklara alınırken ipleri çıkarılır.

0 yorum:

Yorum Gönder