ÇİKOLATANIN VİŞNE HARMONİSİ
















Bugün pastamın süsleme kısmını yaptım. Karne günü,oğlum Ankara'dan geldi .Yemek ,pasta,karne. Yarın yeğenime Anadolu yakasına geçeceğiz. Facebookta ki sayfam ve facebookta ki pastakasrina yayınladım. 
Arkadaşlarım acil pastamın tarifini istiyorlar.Çok yorgunum. Yarın hiç yazamam,o yüzden acil tarifimi yazayım,yapmak isteyen arkadaşlarım varmış:))) Yapmanızı tavsiye ederim . Görüntüsünü bende beğendim. Tadı nasıl bilmem,yarın yeğenime götüreceğim. Benim pastalarımı özlemiş. Çocukken ve biz Kıbrıs'ta iken ,Mağosada okuyordu,Girne'ye yanıma geldiğinde pasta yapardım Volkan'a. Şimdide yeğenim ve ben İstanbul'a taşındık:)))


ÇİKOLATANIN VİŞNE HARMONİSİ

MALZEMELER VE YAPILIŞI;

- 3 pat hazır pandispanya (Bimden aldım).

SÜSLEMEK İÇİN
 100 gr. küvertur çikolatayı rendeleyin,
10 adet vişne,
2 yemek kaşığı vişne reçeli (meyvesi alınsın),
Kremşantiyi tarife göre hazırlayın ,buzdolabına koyun dinlensin.

ŞURUBU
4 yemek kaşığı vişne reçelinin suyunu ,yarım çay bardağı su ile kaynatın ve pandispanyalarınızla ıslatın.Nemlensin pandispanyalarınız.

DIŞ KISMI İÇİN
4 yemek kaşığı hindistan cevizi,
3 yemek kaşığı kakao.
Bu iki malzemeyi karıştırın ,hindistan ceviziniz kakaolu oluyor. 

PASTACI KREMASI 
3 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı un,
2 çay bardağı şeker,
1 vanilya,
1 çay kaşığı kakao (rengi çok koyu olmasın istedim).
B u malzemeleri tencereye alın ve pişirin. Ocaktan alın ,içerisine 2 yemek kaşığı kaymak,
2 yemek kaşığı tereyağı, 100 gr. labne peynirini mikserle karıştırın.Kremamız hazır.

 Çemberinizin içerisine (kalıbınızın),pandispanyanızın ilk patını yerleştirin. Vişne şurubunuzla nemlendirin. Üzerine pastacı kremanızdan sürün. İkinci pandispanyanızı yerleştirin, Yine kekinizi nemlendirin ve üzerine kremanızı sürün. Üçüncü pandispanyanızı yerleştirip ,vişne şurubunuzla nemlendirin. Kremanızı sürün üstüne. Kalıbınızla bir gece buzdolabında bekletin. Dinlenince daha iyi sonuç alıyorsunuz. Yaş pastalar bir gün öncesinden yaparsanız sonuç mükemmel oluyor.Ertesi gün kalıbınızdan çıkartın pastanızı ve kremşanyi her tarafına sürün.(Ben pastacıların kullandığı,pasta bıçağı ve altlık aldım. Yaş pastanın etrafını döndürmek çok kolay oluyor.)
Dış kısmı için hazırladığınız hindistan cevizli kakaolu tozunuzu pastanızın kremşantiden sonra her yerine
 dökün ,etraflarına ,üzerine. 
Süsleye sıra geldi,kremşantinizi krema torbanıza koyup şeklini verin. Vişne ile süsleyin. Küvertur çikolatanızı rendeledikten sonra üzerini süsleyin. Vişne reçelinizi üzerine gezdirin.

Afiyet Olsun......

0 yorum:

Yorum Gönder