ŞERİTLİ POĞAÇA







                       Çok lezzetli olduğunu baştan söyleyim :))) Hemen resimledim ve tarif yazmaya koyuldum. Aşama aşama resimledim .Görselle  tarifi daha çabuk kavrayacağınızı düşünüyorum.
                        Bu malzeme ile 15 - 16  adet ,bir fırın tepsisi çıkıyor.Ben iki ölçü yaptım. Mayayı az koyuyoruz ki şerit şekli bozulmasın diye. Çok maya korsak çok kabarır ve şekli istediğimiz gibi olmaz .Özellikle tarifdeki ölçüye uymanız daha iyi sonuç almanızı sağlar. Buyurun tarifime......


                MALZEMELER;

 1su bardağı ılık süt,
 1 yumurta,
 20 gr. yaş maya,
 1 çay bardağı sıvı yağı,
 1 tatlı kaşığı tuz,
 1 tatlı kaşığı şeker,
 3,5 - 4 su bardağı un,
 1 tatlı kaşığı mahlep.

     ARASI İÇİN;

Beyaz peynir.

ÜZERİ İÇİN;

Yumurta sarısı.

        HAZIRLANIŞI;

1-Maya ,süt, sıvı yağı, yumurta, şeker ve tuz karıştırılır.
2-Un eklenip ele yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yoğurulur.
3-Mayalandırılır.Bezelere ayrılır.Çay bardağı büyüklüğünde açılır.
4-Bir kenara bir parmak aralıklarla kesilir.Kesilmeyen tarafına iç konulur Ve sarılır.
5-Üzerine sıvı yağı ,yumurta karışımı sürülür.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirilir.

           AFİYET OLSUN........



   


































1 yorum: