MANDALİNALI KEŞKÜL (Süt Tatlısı)



                           Bu pastamda süt tatlısı olan keşkülü pasta gibi tasarladım. Almanya'dan getirttiğim mandalina konservesi ve jölesini kullandım.Üzerindeki kalp beyaz fildişi çikolatayı erittim kalp kalıba döktüm dondu çikolata ,donduktan sonra çıkarttım ve süs olarak kullandım.Etrafındaki yuvarlak beyaz fildişi çikolata Eminönü'den aldım. Kilo ile satılıyor.Gelelim tarifime. İlk defa yaptığım bu pastamı. Mandalina konservesini Türkiye'de bulamıyorum Almanya'dan getirtiyorum . Siz başka meyve ilede yapabilirsiniz. Mandalina şart değil ama konserve olmaz ise zarları oluyor bende sevmiyorum . O yüzden konserve kullanıyorum ,lezzeti çok hoş oluyor pastada.Yaratıcılıkta sınır tanımıyorum......

         MALZEMELER;

İLK KATI İÇİN;
1,5 paket kremalı büsküvi.

İKİNCİ KATI İÇİN ;
KEŞKÜL İÇİN;
   1litre süt,
   4 yemek kaşığı buğday nişastası,
   4 yemek kaşığı pirinç unu,
   1 su bardağı şeker,
   1 paket vanilya,
   Mandalina kabuğu rendesi.

  ÜÇÜNCÜ KAT İÇİN;

 1 kutu konserve mandalina,
 1 adet jöle.

        HAZIRLANIŞI;

1-Çemberinizin altına kaymaklı büsküvilerinizi dizin.
2-Üzerine keşkülünüzü muhallebi gibi pişirn ve büsküvilerinizin üzerine dökün. Soğusun.
3-Keşkülünüzün üzerine mandalinanızı dizin .Jölenizi pişirin ocakta ve mandalina konservenizin üzerine dökün  . Soğusun 4-5 saat sonra kelepçeli kalıbınızı çıkartın. Ben akşamdan yaptım akşam olunca resim net çıkmadı. Sabah kalıptan çıkarttım. 
4-Kenarlarına yuvarlak beyaz çikolata ile süsledim.
5-Kalpleri Eminönü'nden kalp kalıbı aldım beyaz fildişi çikolatayı erittim üzerine döktüm kalıbın dondu ve çıkarttım süs olarak kullandım.

                          AFİYET OLSUN......




         


































0 yorum:

Yorum Gönder