SÜSLÜ POĞAÇA



                           Oğlumun okulu için bugün bu poaçayı yaptım. Şekli güzel olsun istedim. Ne isim bulayım derken süslü oldu bu poğaçanın ismi ; SÜSLÜ POĞAÇA olsun dedim. Şekli normalde elmalı kurabiyede kullandığım bir şekildi bu seferde ilk kez poaçada denedim ve oldu.  Günlerinizde şekli güzel olsun poğaçanızın isterseniz, görüntüsü kadarda tadı güzel oldu ,deneyebilirsiniz.
                          Bu poğaçanın püf noktası 3 kez mayalandırmayın. Ben pastacılık kursuna gidiyorum biliyorsunuzdur sanırım. Oradan öğrendiğim bilgilere dayanaraktan söylüyorum ,bu poğaçayı 3 kez mayalandırırsanız şekli bozulur.Ben poğaçamın şeklinin bozulmasını istemez isem bu yöntemi deniyorum. Normalde pastahane poğaçaları 3 kez mayalandırılır. Harika bir görüntüsünün puf puf olmasının sebebi budur işte. Hocamız pastahane ustalarından kurs almış,oldukça tecrübeli bir hanım. Bizlere püf noktaları ile anlattığı poğaça tarifinden bir püf noktayı kaçırmamışım demek ki sonuç güzel oldu. Serpil hocamıza teşekkür ediyoruz ,bizlere öğrendiği bilgilerini paylaştığı için.........


MALZEMELER;

2 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı sıvı yağı,
Maya,
Tuz,
Alabildiğince un.


Üzeri İçin; yumurta sarısı ve çörek otu.

    YAPILIŞI;

   Hamurunuz mayalayın .Mayası gelince açın ve iç harcını koyun şekildeki gibi sarın. Yağlanmış tepsiye yerleştrin.Yumurta sarısı sürün. Çörek otu ile süsleyin.Önceden ısıttığınız fırında pişirin.


                           AFİYET OLSUN.........













0 yorum:

Yorum Gönder