TEPSİDE TEL KADAYIF TATLISI


                      Malum  Ramazan ayındayız,tatlısız sofra olmuyor.
                      Dün arkadaşım Selma Mollaoğlu kadayıf paylaşmış bende hemen yapmak istedim.  https://www.facebook.com/mutfagimdakitatlar?fref=ts   sayfasından arkadaşımın tariflerine ulaşabilirsiniz. Selma'cığımla bloggar etkinliklerinde tanıştık ve etkinliklerde  görüşüyoruz. Teşekkür ederim Selma'cığım bu güzel tarif için. Ben ölçüleri kendi tepsime göre değiştirdim.Sevgilerimi gönderiyorum sana ve sevimli kedilerine :))) Selma çok merhametli ,çok sevdiğim bir arkadaşım.Sokaktki kediyi evine aldı,kedicik doğum yaptı. Efe'cik o kadar tatlı bir kediki çok sevimli ,ara ara videosunu paylaşıyor Selma'cığım izliyorum ,yaptığı hareketlere bayılıyorum ,kediciklerin:)) Şok haber tekrar doğum yaptı ,sanırım 5 -6 gün oldu tekrar arkadaşımın kedisi doğum yaptı,yine yavruları oldu:)) Çok tatlılar minnacık.......
                     Yufkacımda bulamadım,epey uzak bir yerde bulduk ve yapmaya koyuldum.Önce şerbetini kaynatın ki ılısın.Şerbet ılık oldumu daha iyi sonuç alıyorsunuz.....

                    Tereyağı sayesinde çok lezzetli olduğunu şimdiden söylüyeyim......

                      Bizim restorantımız vardı.Kalpli tek kişilik kalıplarımız vardı,bu kadayıfı çok yaparlardı ,çalışanlarımız. Ağbimden kadayıf tarifini yıllar önce aldığımda ,çalışanlarımızın üzerine salça sürdüğünü söylerdi,salça daha kızarmış görüntüsünün daha güzel olması için kullanıyorlarmış.Bende  yıllar önce kadayıf tatlısı yaptığımda salça sürmüştüm ,gerçekten dediği doğru çıktı ağbimin.Bir sonraki tel kadayıf tatlısı yaptığımda salça kullanacağım o zaman yayınlarım tarifimi. Ben tel kadayıfı ağbiminde tarif ettiğine göre ,aklımda kalanı ile dün kadayıfı elimle parçaladım ve tereyağını yedirdim kadayıfa.Elinizin lezzeti geçsin kadayıfa:))) Arkadaşımın tarifi,ağbimin aklımda kalan tarifi ile bu tatlı ortaya çıktı. Biraz ince oldu,siz dilerseniz tepsinizi biraz küçültün........


                MALZEMELER;

       500gr. tel kadayıf,
       150 gr. tereyağı.

         ŞERBETİ;

     4 su bardağı şeker,
     4 su bardağı su,
     6-7 damla limon suyu.

       İÇİ İÇİN;

      200 gr. dövülmüş ceviz.

        SÜSLEMEK  İÇİN;

   Şanfıstığı tozu ve ceviz.

           YAPILIŞI;

      1-Öncelikle şerbetinizi kaynatın,kaynadıktan 6- 7 dk. sonra altını kapatın ve ılımaya bırakın.
      2-Tel kadayıfınızı elinizle veya bıçakla parçalayın.Ufak olsun.Tereyağını eritin ve kadayıfınızın üzerine boşaltın elinizle yedirin.
      3-Tepsiyi yağlamadım ,kadayıf yağlı olunca gerek kalmadı. Tel kadayıfınızın yarısını tepsinize yayın.Ara katına ceviz koyun. Kalan kadayıfınızı üzerine yayın ve elinizle presleyin .İyice bastırın.
      4-Önceden ısıttığınınız 200 derecelik fırınınızda altı kızarıncaya kadar pişirin. Altı piştikten sonra aynı boyuttaki tepisiye kadayıfınızın üzerine koyun ve ters çevirin ki üstüde eşit pişsin.Bu işlemi mutlaka yapın ,bizim restorantımız vardı senler öncesi ağbimde bana böyle tarif ederdi.Görüntüsü hazır kadayıf almışsınız gibi oluyor. Ters çevirdikten sonra diğer tarafınında pişmesi için fırına koyun ve pişsin. Piştikten sonra 2 dk. bekleyin ,ılıyan şerbetinizi üzerien kaşıkla eşit bir şekilde yayın. 5 dk. üzeri açık dinlensin. Daha sonra aynı boyutta ki tepsinizi üzerine kapatın ki yumuşasın.Bu şekilde tarife uyarsanız tatlınız hamur olmaz,kuru olmaz.
      5-Dinlendikten sonra kesip,üzerine şanfıstığı tozu ve cevizle süsledim.

                       AFİYET OLSUN.......
   
   
 
     
     
     










1 yorum: