ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA PİLAKİ



                     Biraz fazlamı pişmiş?:) Evet fazla pişmiş, bugün oğlum pişirdi. Anne sen karışma dedi.Ben karışmadım sadece resimledim sizlere tarifini yayınlıyorum. Ellerine sağlık canım oğlum harika olmuş:)))
Malzemeler:
  • 2 su bardağı Barbunya,
  • 1 adet büyük boy patates,
  • 1 adet büyük boy havuç,
  • 1 adet soğan,
  • 1 adet büyük boy rendelenmiş domates,
  • 1/2 çay bardağı Zeytinyağ,
  • 1 tatlı kaşığı salça,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 1 tatlı kaşığı şeker.
Hazırlanışı:
  1. Barbunyaları hafif diri kalacak şekilde haşlayın (ben önceden ıslatmadan düdüklü tencerede 20 dk haşladım),
  2. Zeytinyağı tencereye alıp yemeklik doğradığınız soğanı kavurun,
  3. Salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun,
  4. Küp Küp doğradığınız patates ve havuçları ekleyip kısık ateşte 5 dk. kadar kavurun,
  5. Rendelenmiş domatesi ekleyip yine 5 dk. daha kavurun,
  6. Barbunyaları ekleyin ve üzerini iki parmak geçecek kadar su koyun,
  7. Barbunyalar, patates ve havuçlar yumuşayana kadar pişirin,
  8. Ateşten alıp tuzunu ve şekerini ekleyin,
  9. Soğuk servis yapın,
  10. Servis esnasında maydanoz ve limonla süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...
   























0 yorum:

Yorum Gönder