SAÇ TAVA



             Hayırlı ramazanlar ,bugün kendimce yaptığım saç tavamı sizlerle paylaşmak istedim. Kuzu eti ağır oluyor,elimden halen kokusu geçmedi ama aradada evde yapmak iyi olur diye başladım yapmaya. Buyurun tarifime.....


       MALZEMELER;

500 gr. kuzu eti,
1 kuru soğan,
6 diş sarımsak,
6-7 adet yeşil biber,
1 adet kırmızı biber,
7-8 adet domates,
3 yemek kaşığı sıvı yağı,
Tuz,
Kimyon,kekik,karabiber, pulbiber.

  KAP; Saç.

            YAPILIŞI;

1-Kuzu etini ince kıydırım ,kasabımıza. Kuzu etinin kuyruk yağalrını önce tavaya koydum ve yağsı çıkıncaya kadar kavurdum. Etleri ekledim,kavurdum.
2-Soğan ve sarımsayı ekledim kavurdum.
3-Biberlei ekledim kavurdum.
4-Domatesleri ekledim ağzını kapattım ve pişirdim.
4-En son tuz ve baharatlarını ekledim. Suyunu çekince ocağımızın altını kapatalım.

                 AFİYET OLSUN.....











0 yorum:

Yorum Gönder