ALTIN ÇİLEK SOSLU KEK



                            Altın çilekle bir sos yaptım. Altın çileğin şirin görüntüsünüde değerlendirdim ve üzerine süs olarakta kullandım. Sosunu çok beğendiler. Hazır vanilyalı sos kullandım ,sütünü az koydum, çok akıcı bir sos olmasını istemedim .Altın çileği blondırdan geçirdim.  Pürüzsüz bir sos olması içinde süzgeçten geçirdim....

                         Bu kadar renginin sarı olması zerdeçaldan oldu. Bu ara kışdan dolayı kafayı, zerdeçal ve  zencefile takmış durumdayım. Hastalanmamak için artık pastalarıma koymaya başladım zerdeçal ve zencefili. Zerdeçalın rengi biraz turuncu ,altın çilekte turuncu  rendeledim pişirdim ve bu renk ortaya çıktı. Sosu hazır vanilya sosu kullandım ,evde epeydendir duruyor bu ara değerlendirmiş oldum. Malum pasta yapmayı çok sevince malzeme konusunda biraz abarttığım doğrudur:)) Bende bir huy vardır, o sosu direk pişirip kullanmam,illa değişiklik yaparım :) Sos vanilya sosu idi ama benim sayemde altın çilekli bir sos oldu:)  Sosa zerdeçal ve zencefilde ekleyince, sos vanilyalı olmaktan çıktı :)) Ne yapayım seviyorum değişiklik yapmayı :)

                          Gelelim tarifimi yazmaya.....

                          Öncelikle kekimizi yapalım soğusun.....

        KEKİMİZİN MALZEMELERİ;

3 adet yumurta (oda sıcaklığında),
1 su bardağı süt (oda sıcaklığında),
150 gr. tereyağı (eritilmiş ve ılınmış olmalı),
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 portakal kabuğu rendesi (aroma vermesi için),
2 su bardağı toz şeker,
3 su bardağı un.



         YAPILIŞI;

       1-Yumurta ve şekeri  köpürünceye kadar mikserinizle çırpın.
       2- Tereyağınızı , sütünüzü ,limon kabuğunu ekleyin mikserinizle çırpın.
       3-Un ,kabartma tozu,vanilyanızı eleyin ve sıvı karışıma ekleyin.
       4-Kalıbı ben hazır kullandığım için yağ ve unlamadım. Siz kek kalıbınızı yağlayın ve unlayın. Kekinizi kabınıza boşaltın. 
       5-Önceden ısıttığınınız 180 derecelik fırınınızda 40 - 45 dk. pişirin.
       6-Fırından çıkarttığınınız kekinizi soğuttuktan sonra kalıbından çıkartın. Soğusun.

           ALTIN ÇİLEK SOSU İÇİN;

 1 paket Dr. Oetker hazır vanilya sosu,
 2 su bardağı süt.(Normalde tarifte 2,5 su bardağı süt yazıyor ben 2 su bardağı süt kullandım) ,
 8 adet altın çilek,
 1 çay bardağı toz şeker,
 1 çay kaşığı taze zerdeçal ve taze zencefil rendesi.

         HAZIRLANIŞI;

1- Altın çileği rondodan geçirin,
2-Sütü , vanilya sosunu, toz şekeri,zerdeçal ve zencefili ekleyin ,ocakta pişirin,
3-Ilıması için kenara alın , kabuk bağlamamsı için karıştırın. Süzgeçten geçirin.
4-Soğuyan kekinize sosunuzu dökün. Üzerine altın çileklerden süs olaraktan kullanın.


                             AFİYET OLSUN....


                         












                              Silikon kek kalıbım , geçen yıl aldım bu yıl kullanmaya başladım. Biraz fazla büyük almışım kek epeyce bereketli çıkıyor :))

                       Bir daha ki tarifte buluşmak üzere sevgi ile kalın......

                                                                             HOŞÇAKALIN.....




0 yorum:

Yorum Gönder