EKMEK KADAYIFI





 


           Dün çok yorucu bir gündü,tatlı yorgunluk diyebiliriz:)) Apartman günüm vardı,dışarı çıkacağız ,komşularımla ve yemeğe ,yatılı misafirim gelecek. Sabahtan yemeğimi yaptım ,yanına bu makarna böreğinide yaptım. Bir yandanda sizlerle paylaşayım diye resim çekiyorum. Kıyafet,sofra,çocuklar,yemek için rezerve yaptırmıştık neyse ki,birde onla uğraşmadım. Benim günüm ve mutlaka gitmeliyim. Neyse ki her şeyin üstesinden geldim ,arkadaşlarımla eğlenceye yetiştik:)) Biz hanımlar,istedimi yapıyor ,her şey üst -üste gelsede başarıyoruz. Çok komik anlarda yaşadım,sizler için resim çekerken ,fotoğraf makinası düşüyor,kirleniyor ,siliyorum........:) Derken sonuç güzeldi ,oynadık,eğlendik,misafirimide ,evdekilerinide,arkadaşlarımıda mutlu ettim. Ben insanlarla iyi anlaşmayı seviyorum,neden mi? Ben misafirimi ve arkadaşlarımı mutlu edersem ,bende mutlu oluyorum..............Misafirimde tatlı getirmiş, bende yaptım, sütlaçta yaptım. Yemekte yemedim artık tatlı:))
         Bu tatlıyı  Kars'ta kaldığımız yıllarda arkadaşım yapmıştı aklıma geldi ,yapayım dedim. Yağ yok ,hafif bir tatlı......
   
                             EKMEK KADAYIFI
  80 gr. tereyağı,
  200 gr. şeker,
  4 yumurta,
 1 vanilya,
 1 portakal kabuğu rendesi,
 2 adet kabartma tozu(çok diye düşünmeyin ,kullanın ve sonucu görün derim),
 8 yemek kaşığı süt,
 4 kahve fincanı un.

  Üzerini süslemek için: Bir paket kremşanti hazırlayın.

                        ŞERBETİ

 6 su bardağı su,
 4 su bardağı şeker,
 5-6 damla limon suyu.

         Şerbetinizi ocakta pişirin ve soğutun.

              YAPILIŞI

     Tereyağını eritin. Yumurta ve şekeri bolca çırpın. Sütü ekleyin, Un , vanilya ve kabartma tozunu
eleyin ve diğer malzemelerle çırpın.  175 derecelik önceden ısıttığınız fırında pişirin . Kek ılık ,şerbet soğuk olacak. Kremşantiden ,bir tatlı kaşığı ile tatlınızın üzerine koyun.
                                       Afiyet Olsun..............


                 

0 yorum:

Yorum Gönder