LATTE ( Türk Kahvesi ile Latte yaptınızmı? Ben yaptım harika oldu:))))








                      Latteyi ,Türk kahvesi ile denediniz mi hiç? :)))) Ben denedim sonucu ; ev halkı çok beğendi. Biliyorsunuz,Latte  Espresso kahve ile yapılıyor. Ama ben Mehmet Efendi Türk Kahvesi ile yapmak istedim. Tarifini isteyen arkadaşlarım kusura bakmayın inanın zamanım olmadı yazmaya özellikle Irem Ofluoğlu:))Yazamadım tarifini anca zamanım oldu bugün yazıyorum::)))Kusura bakmayın tarifini isteyen hanımlar buyurun tarifi.....

            TÜRK KAHVELİ LATTE

      MALZEMESİ
2 su bardağı su,
1 yemek kaşığı Türk kahvesi,
1 su bardağı yağsız süt,
3 yemek kaşığı şeker (şeker oranınızı kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz).

         Geniş bir kaba su ve kahveyi karıştırın, kaynasın. Diğer bir geniş kapta süt ve şekeri karıştırın kaynasın. Kaynarken el blendırı ile bolca köpük oluncaya kadar çırpın. Bol ayran köpüğü gibi köpüklü olsun. Ocağın altını kapatın.
          Bardağa kahveyi suda pişirmiştiniz o karışımdan bardağınızın yarısından fazlasına koyun. Üzerine bol köpüklü blendırdan köpürttüğünüz sütlü şekerinizi yavaş bir şekilde bardağınıza boşaltın. Üzeri bol köpüklü olacak. Sıcak servis yapın. Ölçülerini siz kendinize göre ayarlayın. Bazısı sütü bol,bazısı kahveyi yoğun ister.Sizin tercihinizle alakalı Türk kahveli lattenizi yapın........

                      Afiyet Olsun........




 

0 yorum:

Yorum Gönder