MEYVELİ YAŞ PASTA




 
                     Bol krem şantili mayveli bir yaş pasta. Görüntüsünü aşama aşama ,tek tek resimledim ve yayınladım. Ben yıllar öncesi yaş pasta yapmayı çok arzulardım. Ama görmek mümkün olmadı. Bende özellikle pasta kursuna gidip yaş pasta öğrenmek istedim. Yaş pasta yapmak isteyipte yapamayanlar için tek tek resimledim ve açıklamalı olarak tarifimi net yazdım . Allah razı olsun diyen olur ,mutlu olursunuz çabasındayım. ''İnsanların en hayırlısı,insanlara faydası olanıdır''. Sözünden yola çıkarak tarifimi yazmaya koyulayım :))Sevgi ile kalın....

                   MALZEMELER;

6 yumurta,
6 yemek kaşığı şeker,
5 yemek kaşığı un,
1 yemek kaşığı buğday nişastası,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu.

             KREMASI İÇİN;

 Ara Kat Kreması;

2 yumurta sarısı,
7 yemek kaşığı şeker,
2 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı un,
Yarım limon kabuğu rendesi,
1 yemek kaşığı tereyağı,
1 paket vanilya,

     ÜST KAT KREMASI;
3 paket krem şanti,
1,5 su bardağı süt.

    ÜZERİ İÇİN;
1 adet kivi,
2 adet portakal,
1 muz,
Frambuaz.

             HAZIRLANIŞI;

1-Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılır. Pet şişede ayırma işlemini resimledim.
2- Krem şantimizi tarife uygun olarak hazırlayalım. Buzdolabına koyalım.
3-Pandispanyanızı hazırlarken yumurtaların sarılarını şekerle çırpın.
4-Beyazını bir fiske tuzla köpürüp sertleşinceye kadar çırpın.
5-Sonra yumurtanın sarısını ve beyazını birleştirin. Elinizle yavaş yavaş yumurta beyazlarının köpüklerini söndürmeden yapın bu işlemi bu bir püf noktadır.
6-Diğer kuru malzemeleri 2 - 3 kez eleyin sonra yavaş yavaş sıvı karışıma elinizle alttan üste doğru yumurtaların beyazı çökmeden unu yedirin.
7-Kelepçeli kalıbınıza dökün. 180 derecelik fırınınızı ısıtın ve fırınınıza pandispanyanızı koyun. Sonra fırınınızın ayarını 160 dereceye getirin. Pandispanyanızın içinin iyi pişmesi için ağır ısıda pişmesi iyi olacak.45 dk. pişti. Sonra soğuması için tel ızgaranıza alın.
8-Kremanızı ocakta pişirin ve tepsimize kremamızı koyalım . Mikamızla resimde gördüğünüz gibi kazıma işlemimizi yapalım. Hem soğuyor o ara . 10 dk. bu işlemi yapalım. Daha parlak ve lezzetli oluyor kremamız.
9-Kremamızın içerisine 3 yemek kaşığı krem şanti koyup karıştıralım.
10-Pandispanyamızı 3 pata ayıralım.
11- Aralarına krema sürelim ,meyve koyalım. Frambuaz,muz..... Ve fıstıklı çikolata drajeleri ekleyelim.
12-Kat kat kremamızı ,meyvemizi sıra sıra yapalım ,resimdeki gibi. En son pastamızın etrafına krem şanti sürelim paletimizle.
13- Kenar süsü  yapılır. Üst kısma meyveler dizilir. Fırçamızla jölemizi sürdük .
14- Pastamızın dinlenmesi için buzdolabına kaldırdık .
15- Servis etmek için bir gün bekletirseniz daha iyi sonuç elde edersiniz.

                       AFİYET OLSUN.....























         
                                 Kremamız pişiyor.




            Kremamız pişti,daha parlak ve lezzetli olması için mikamızla kazıyoruz.


     
                                Krem şantimizi hazırlıyoruz.





































             Krema sıkma torbamıza krem şantimizi koyuyoruz ve ucuna taktığımız aparatla sıkıyoruz . Aşağı ve yukarı yaparaktan.





           Bu sırada fırça ile jöle sürüyoruz ki, meyvelerimiz kararmasın ve daha parlak olsun.






8 yorum:

  1. Bol meyveli
    renk renk
    nefis bir pasta olmuş ellerine sağlık.
    Bir dilim rica etsem :)

    YanıtlaSil
  2. Tabikide bir dilimi sizin :) Pasta kursuna gidiyorum harika pastalar öğrendik.Teşekkür ederim Yıldız hanım. Tarifi en kısa zamanda yazacağım.Sevgiler.....

    YanıtlaSil
  3. Çok çok güzel bir pasta ellerinize sağlık hayran kaldım

    YanıtlaSil
  4. pastanızı 2 paletle almanız riskli heran dönebilir .sağ el palette ,sol el pastanın altında olursa üzülecek bir durum yasamazsınız ,gerçekten güzel,düzgün olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Uyar hanım'cığım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim , Serap hanım'cığım. Tavsiyelerinize uyacağım.Düşmedi şükür :) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Tülin Hanim!
    Ben kendim Almanyada yasiyorum (sanirim siz de ara sira?)
    Cocukken hep Tatilde Türkiye gittigimizde Yas Pasta alirdi Babam bize ve ben Bayilirdim, hele Muzlu ve Damla Cikolataliya :)
    Maalesef Almanyada Satilan Pastalari bugüne kadar pek sevmiyorum, ama artik Türkiyeye gidincede Yas Pasta alamiyorum kendime cünkü bir kac yilldir Vegan besleniyorum (Yani hic Hayvansal ürünler tüketmiyorum) ve bu Yüzden Google da Tarif arayisina ciktim, ve sizin Sayfanizi buldum, hem Resimleriniz hem de Tarifleriniz cok iyi anlatiyor Türk Usüllü Pasta yapimini. Ben de bu Tarifinizi kendimce Veganlastirmaya calistim, Vegan Krem Santi kullandim (evet öyle bir sey var gercekten ) ve Ara Kremayi yumurtasiz, vegan margarin ve sojasütüyle yaptim. Bir tek Pandispanyayi bu tariften aldim: http://nergismevsimi.blogspot.de/2012/11/meyveli-vegan-pasta.html ve cok Güzel oldu!!!! Ama ben pek becerekli olmadigim icin, umarim siz de bir güb biz Veganlar icin bir Vegan Pasta Tarifi yüklersiniz Sayfaniza, gercekten cok sevinirim. Selamlar!

    YanıtlaSil
  8. Harika gorunuyor hazır esimin dfogumgunude yasklasmisken süper oldu tarifinize saglik

    YanıtlaSil