YALANCI SU BÖREĞİ




               Canınız su böreğimi çekti? Yapmaya zamanınız  mı yok? Benim gibi makarna ile bir yalancı su böreği yapabilirsiniz. Benim sıkça yaptığım bir börek. Yiyen su böreği zannediyor:))) Ama içerisine bakınca anlıyor. Ama inanın su böreği tadında. Yedireceğiniz insana içerisinde bakmadan yedirseniz su böreği diyecektir:))İsminide ben uydurdum ''Yalancı Su Böreği'' diye.......Ben evde hazır yufka yoksa ,çok az bir hamur yoğuruyor ve iki bezi hazırlayıp incecik açıyorum. Dilerseniz evdede açabilirsiniz 2 adet yufkanızı. Ben bu sefer hazır yufka kullandım.........

              MALZEMELER;

    1 paketten ,1 su bardağı eksik kelebek makarna (Nuhun Ankara Makarnası kullandım),
    1 adet hazır yufka,

     İÇ HARCI;
    200 gr. beyaz peynir,
    Yarım çay bardağı maydonoz (ince kıyım),

    SIVI HARCI;
   1 çay bardağı süt,
   1 çay bardağı yoğurt,
   Yarım çay bardağı sıvı yağı,
   3 adet yumurta.

            Bu malzemeleri karıştırın.

            YAPILIŞI;

     1- Makarnanızı kaynattığınız sıcak suda ,tuz karıştırıp haşlayın.Ve suyunu süzün .
     2- Dikdörtgen borcamınızın altını sıvı yağ ile yağlayın.
     3-Hazır yufkanızı yağlanmış tepsinize yayın ,büyük açın kenarlarınıda üzerine kapatacağız. Bir yufka yetiyor.
    4-Yufkanızın üzerine haşlayıp süzdüğünüz yufkanızın yarısını yayın. Üzerine peynirli maydonozunuzu yayın. İkinci kez kalan makarnanızı yayın .
    5-Üzerine sıvı harcınızı eşit miktarda etraflarına ortasına her yerine dökün. (4 - 5 yemek kaşığı bu karışımdan ayırın ki üzerine dökeceğiz).
   6-Bir yufkayı büyük açmıştık,ortasını doldurduk. Etrafta ki kalan yufkanızı makarnanızın üzerine kapatın . Ağırdığınız 4 -5 yemek kaşığı sıvı harcı üzerine kaşıkla yayın ,üzerinin güzel kızarması için.
   7-Üzerine çörek otu dökün. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirip,soğuduktan sonra kare kesin.Ertesi güne dahada lezzetli oluyor.Su böreği tadında yalancı bir su böreği.İsminide ben uydurdum.

                 AFİYET OLSUN.......


0 yorum:

Yorum Gönder