MAKORON



           Makorona başlarken besmele ile başladım ve dedim ki acaba etek etek olacak mı? Bir yerini eksik yapsanız makoronlarınız olmayacaktır. Hiç başıma gelmedi ama birde olmassa telaşı oluyor insanda.Büyük bir hevesle başlayıp sonucuda böyle mükemmel olunca oleyyyyy çığlıkları attım ve etek etek oldu sözlerimle sevincim büyüdü.Mutfak aşkı bu olsa gerek yaptığınız pastanın sonucunun mükemmmel olması sizi mutlu ediyor.Sonucun mükemmel olması beni mutfağa bağlıyor.Makoron çok zor olduğu için sizlere tek tek resimledim.Hiç yapmayan hanımlar için bu kadar resim ekledim. Allah razı olsun demeniz beni çokkkkkkk mutlu edecektir. Çok hanım bloguma üye olmak istiyormuş ama beceremiyoruz diyorlar.Keşke becersenizde üye olsanız.Bu siteye katıla tıklatım ,izlemeye alacaksınız.Hanımlar aslında çok basit.Haklısınız sizlerde yapamıyorsanız bir şey demiyeceğim. Ama güzel yorumlarınızı duymakta beni mutlu edecek:))) Sizlerinde makoronları olur inşallah .Allah'a emanet olun. Sevgi ile kalın.Sağlığınız,huzurunuz,mutluluğunuz ailenizle daim olsun. Sevgiler.......

          Blogumda hiç bu kadar uzun yazmazdım:)))Bazen resim yayaınlıyorum ve tarifi yazmaya zamanım olmuyor.Çocuklardan kusura bakmayın ,lütfen hakkınızı helal edin.Ama inanın yazmak için uyraşıyorum. Bugün müsaittim bu kadar uzun bir yazı yazdım:)) Makoronlar tam tuttu diye onun mutluluğumu ki :))))

          Artık tarifi yazmaya başlayım,bir iş çıkmadan yoksa yazamam:)))

         MALZEMELER;

250 gr.badem,(badem ve pudra şekeri elenir),
250 gr. pudra şekeri
240 gr. toz şeker (şeker ve su 118 derecede kaynatılır),
110 ml. su,
160 gr. yumurta akı.

 GANAJ MALZEMESİ;

 200ml. krema,
 200gr. bitter kuvertür çikolata. (isterseniz beyaz çikolatada kullanabilirsiniz,makoronlarınlarınızın rengine göre ganaj kullanın).

     YAPILIŞI;

 1-Badem ve pudra şekeri elenir.Bir kapta yoğurmadan karıştırılır.
 2-Şeker ve su cezve alınır ve 118 dereceye gelene kadar kaynatılır.(bu aşama biraz fazla sürüyor. Derecenizle sürekli kontrol ediniz),
  3-Yumurta akı mikserle iyice çırpılır.İçerisine şerbet (mayonez yapımında olduğu gibi) ince bir şekilde damla damla akıtılarak çırpmaya mikserinizle devam edin.7 -8 dk. çırpın. Sıcak ile soğuk arası oluncaya kadar mikserle çırpın.
  4-Harmanlanan elenen pudra şekeri ve badem iki kaba ayrılır.Merengden bir kaba 80 gr. eklenir.İstenilen renkte gıda boyası kürdanın ucu ile konur.Dikkat edin jel gıda boyaları çok yoğundur minnacık koyun.Ve elinizle yukarıdan aşağıya yavaş yavaş yumurtanın köpükleri gitmeden karıştırın.Bu işlemi yavaş yapın.
  5-Sonra diğer malzmeleride ekleyin yavaşca karıştırın.Krema sıkma torbamıza koyun ,düz bir uç takın.Hamuru torbaya alın.Tepsiye yağlı kağıt serin .
  6-Ölçünüzü belirleyin ben küçük kavonoz kapağını çizdim ve onun büyüklüğünde yapacağım.
  7-Merengleri yağlı kağıda yuvarlak düz ucunuzla krema sıkma torbası ile sıkın.Tepsiyi doldurun ve tepsiyi  mermer tezgaha bir kaç kez  sert bir şekilde vurun ki merengler yayılsın ve hava kabarcıkları çıksın. Hamur düzleşsin. Bu bir püf noktadır.
 8-125-130 derecede ki sıcak fırına konulur.Ve 20-25 dk. pişirilir. Ev fırınlarında 120 derecede pişirilir).
 9-GANAJ YAPIMI; Krema tencereye alınır,etrafı kaynayınca ocaktan alın.(Tamamen kaynatmayın buda bir püf noktadır.) Ve içerisine küçük parçalara ayrılan çikolatalar eklenir ve eriyinceye kadar kaşıkla karıştırılır. Ganajımızı krema sıkma torbamıza ucu düz olan bir duy takılır.
 10-Ganaj tamamen soğuduktan sonra ,soğuyan makoronlar ters çevrilir.İçerisine ganajımız sıkılır. Ve diğer makoronumuzu üzerien kapatalım. Dinlendikten sonra servis yapalım.

        YEŞİL MAKORON YAPMAK İSTERSENİZ;

   Yeşil yapmak isterseniz; makoronları gıda boyası ile yeşil yapın.Ganajınıza beyaz çikolata kullanın ve yeşil  gıda boyası jel olanından kullanın. Ölçüsü  yeşil ganajın ;200 ml. krema,200 gr. beyaz kuvertür çikolata.Ve kürdanın ucu ile yeşil jel gıda boyası. Ben Fo marka kullanıyorum.

                    AFİYET OLSUN.........
































  YUMURTA AKI 160 GR.TARTILIYOR.








Termometremiz 118 dereceyi göstermesi gerekiyor.






  Damla damla şekerli suyu dökün kaşıkla....
















      Gıda boyamlz Fo marka pembe jel gıda boyası... Bir damlanın yarısı koyun.Çünkü çok yoğun oluyor gıda boyaları.


























































0 yorum:

Yorum Gönder