MAHLEPLİ ZENCEFİLLİ KEK



                     Bildiğiniz keklerden biri ama içerisinde bu sefer mahlep ve zencefil var :))  Zencefil biliyorsunuz bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor.Kışın yapabileceğiniz harika bir tarif. Hemen tarifime geçeyim .......

          MALZEMELER;

4 Yumurta,
1 su bardağı şeker,
1 paket kabartma tozu,
1 vanilya,
1 su bardağı eritilmiş margarin,
2 çorba kaşığı kakao,
1 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı mahlep,
1 çay kaşığı zencefil,
1 bardak damla çikolata,
3,5 su bardağı un.

        YAPILIŞI;

*Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar mikserle çırpılır.
*Üzerine yağ,süt eklenir.
*Kakao ,vanilya,kabartma tozu,mahlep,zencefil,un ilave edilip tekrar karıştırılır.
*Fındık ve damla çikolatayı dibe çökmesin diye una bulayın ve diğer malzemelere ekleyin.
*Silikon şekilli kalıba koyun 160 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirin.
*Piştikten sonra silikon kalıptan soğusun ve çıkartın.
*Kesin servis tabağına koyun,beyaz kısmı kremşanti sıktım.Sos ile o boşluk kısımlara şekil verdim.
*Yukarıda ki çikolata çelenki çikolatayı benmari erittim ve yağlı kağıda şekil verdim ve dondurdum. Daha sonra çıkartın yağlı kağıttan ve süs olarak kullanın.
   
                    AFİYET OLSUN.......








         Silikon kalıbımız bu. Bu kalıba dökün ve pişirin.Soğusun ters çevirin ve üzerine sos döküp süsleyin.




Aynı kalıpla İSPANYOL KEK bu şekilde kalıptan çıktı . Mahlepli zencefilli kekide kakaolu yapıp bu kalıpta pişirdik. Bilginize.....




0 yorum:

Yorum Gönder