ÇİKOLATALI CHEESECAKE









                    Süper bir tarif oldu şimdiden söyleyim . Kalıp gibi kesildi. Yaptıktan 3 saat sonra kestim. Cheesecake normalde bir gün sonra dahada güzelleşiyor. Ama bu acelesi olanlar 2-3 saat içerisinde tüketmek isteyenler için harika bir tarif.

   Dün Kavala kurabiyi gördüm blogger arkadaş yapmış.Ellerinize sağlık çok mutlu oldum yaptığınıza arkadaşım. Neden blogunda pastakasrından aldım diye linkini koymadı bilmem? Ben ilk blog açtığımda bilmiyordum.Kimden ne tarif aldı isen aldığın blogun ismini yazacakmışsın.Şimdi ben benden tarif alan arkadaşlardan rica ediyorum ,pastakasrının linkini kormusunuz? Benden sonra yapıyorsunuz çok belli oluyor. Bana diyorlar şu blog senin tarifini yapmış .İlk o pastayı ben yaptım,benden sonra yapınca belli oluyor bilginize. Yapın ben çok mutlu olurum ama bu tarifi pastakasrından aldığınızı lütfen yazın. Tarif aynı yağ markasını değiştirsenizde,ölçüleri farklı yapsanızda bunu benden görüp yapmışsınız belli.Arkadaşlar bana mesaj attı şu blogger tarifte değişiklik yapmış ama senin tarif diye .İnsanlar anlıyorlar bilginize.........


                MALZEMELER; ( 26 cm. lik kalp için).

     Tabanı için;

2 paket burçak bisküvi,
3 yemek kaşığı tereyağı,
1 avuç toz fındık. (toz olsun ,toz fındık olmas ise keserken zorlanırsınız).

   Orta Kısmı İçin;

3 yumurta,
1 su bardağı şeker,
2 paket labne peyniri,
200 ml krema,
2 yemek kaşığı un,
1 paket vanilya.

           Ganaj İçin;

200 ml. krema,
200 gr. bitter çikolata.

       Süslemek İçin;

80 gr. beyaz çikolata. Benmari eritin üzerien süs yapacağız.

           YAPILIŞI;

1-Burçak bisküviler ve fındıklar rondadan geçirilir.
2-Kelepçeli kalıba konulup üzerine erimiş tereyağ eklenip yoğurulur.
3-Bu karışım kalıbın dibine iyice bastırılarak yayılır.
4-3 yumurta , 1 bardak şekerle çırpılır.Diğer malzemeler de eklenip biraz daha çırpılır.
5-Bu karışım kelepçeli kalıptaki bisküvilerin üzerien dökülür.
6- 150 - 160 derecede üzeri sertleşinceye kadar pişirilir.
7-Cheesecake fırından çıkıp soğuduktan sonra üzeri için krema kaynama noktasına kadar ısıtılıp ocak kapatılır.İçerisine bitter çikolatalar kırılıp atılıp eritilir.
8-Bu karışım soğumuş olan cheesecake üzerien süzgeçten pürüzsüz olması için geçirilir. Buzdolabına donması için konulur.
9-Eritilmiş beyaz fil dişi çikolata üzerine süs olarak kullanılır.

        PÜF NOKTASI;
 150 - 160 derecede ağır ağır pişirilmelidir. Çatlamaması için cheesecakenizin altına su dolu bir kabın üzerine oturtun ki çatlamasın.

         AFİYET OLSUN......














0 yorum:

Yorum Gönder