KIYMALI KOL BÖREĞİ



                       El açması gibi bir kol böreği oldu. Nedenide her bir kata bir yemek kaşığı un koydum. Böreğinizin çıtır çıtır olması istiyorsanız un koyun .Yufkanın içerisine un koyduğunuz zaman el açması börek tadı alacaksınız. Aşama aşama resimledim .Tarif ve resimler net olduğunu düşünüyorum.
         
                      Dün Kavala kurabiyi gördüm blogger arkadaş yapmış.Ellerinize sağlık çok mutlu oldum yaptığınıza arkadaşım. Neden blogunda pastakasrından aldım diye linkini koymadı bilmem? Ben ilk blog açtığımda bilmiyordum.Kimden ne tarif aldı isen aldığın blogun ismini yazacakmışsın.Şimdi ben benden tarif alan arkadaşlardan rica ediyorum ,pastakasrının linkini kormusunuz? Benden sonra yapıyorsunuz çok belli oluyor. Bana diyorlar şu blog senin tarifini yapmış .İlk o pastayı ben yaptım,benden sonra yapınca belli oluyor bilginize. Yapın ben çok mutlu olurum ama bu tarifi pastakasrından aldığınızı lütfen yazın. Tarif aynı yağ markasını değiştirsenizde,ölçüleri farklı yapsanızda bunu benden görüp yapmışsınız belli.Arkadaşlar bana mesaj attı şu blogger tarifte değişiklik yapmış ama senin tarif diye .İnsanlar anlıyorlar bilginize.........


                   MALZEMELER;

6 adet yufka,
300 gr. tereyağı,
300 gr. kıyma,
3 adet iri patates,
1 adet iri kuru soğan,
1 çay bardağı karabiber,
1 çay kaşığı dolusu tuz,
Yarım çay bardağı sıvı yağı,
Yarım su bardağı un.

  ÜZERİ İÇİN;

1 yumrta sarısı,
Yarım çay bardağı tereyağı ve zeytin yağı karışımı,
1 çay bardağı susam.

      YAPILIŞI;

      1-Tavaya kıyma konulup harlı ateşte kıyma suyunu çekinceye kadar pişirilir.Soğaan brunuaz doğranır,zeytinyağı ilave edilip soğanlar şeffaflaşınca tuz,karabiber konulup altı kısılır.
       2-Patateslerin kabukları soyulup rendelenir.Rendenin iri kısmı ile rendeleyip ,suyunu sıkın patateslerin.Kıymaya ilave edip 2-3 dk. çevrilip altı kapatılıp soğuması beklenir.
      3-Tereyağı eritilir,1 adet yufka tezgaha serilir,fırça yardımı ile tereyağı yufkanın her yerine sürülür.İkiye katlanır yufka .Katlanan yere tekrar fırça ile tereyağı sürülür.1 yemek kaşığı kadar un elenir yufkanın üzerine .Yufkanın düz kenarına harçtan konulup iki kenarı harcın üzerine katlanıp sıkı bir şekilde rulo yapılır. 5 - 6 cm. uzunluğunda dilimlenip üzerine yağlı yumurta sürülüp susam serpilir.Diğer yufkalar içinde bu işlem yapılır. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Ilık olarak servis edilir.

                                 AFİYET OLSUN....























0 yorum:

Yorum Gönder