ÇİKOLATALI ŞÖBİYET TATLI



Anneciğim her zaman elinde açar baklava tarzı tatlılarını bense hazır yufka kullanıyorum:))) Özellikle şöbiyet için 800 gr. lık hazır baklavalık yufka kullanıyorum. Diğer denememde çikolatayı bitter kullanmıştım bu sefer beyaz çikolata tercih ettim. Çikolatalı daha bir lezzetli oldu . Normalde çikolata yok ama benim antmosyonlarımdan, değiştiririm tarifleri:)))

MALZEMELER;

19 adet baklavalık yufka,
200 gr. tereyağı,
1 çay bardağı sıvı yağı.

ŞERBETİ İÇİN;

3,5 su bardağı su,
3,5 su bardağı şeker,
3- 5 damla limon suyu.


MUHALLEBİSİ İÇİN;

2 su bardağı süt,
1 çay bardağı irmik,
1 çay bardağı toz şeker,
1 vanilya,
80 gr. beyaz çikolata.

İÇERİSİ İÇİN ; 1 su bardağı ceviz.

HAZIRLANIŞI;

1-Öncelikle şerbetini koyun kaynasın. Şerbeti olduktan sonra kenara alın soğusun.
2-Muhallebisini pişirin,göz göz olduktan sonra ocaktan alın beyaz fil dişi çikolatayı içerisine kırın muhallebinin sıcağı ile çikolata eriyecektir.Sürekli çikolata eriyinceye kadar karıştırın.Soğuması için kenara alın.
3-Hazır baklavalık yufkanızın 19 adetini  üst üste koyun. 10 santim kesin içerisine muhallebinizi ve kırılmış cevizinizi koyup muska şeklinde kapatın .Fırın tepsinize resimdeki gibi yerleştirin. Her birinin uç kısmı diğerinin altında kalacak şekilde.
4-Yağınızı kızdırın ve üzerlerine gezdirin.
5-Önceden ısıttığınınız 200 derecelik fırınınızda pişirin.
6-Soğuk şerbeti sıcak tatlınıza dökün.
7- İki saat sonra üzerine toz şanfıstığı ile süsleyin.

AFİYET OLSUN.....
















































0 yorum:

Yorum Gönder