ELMALI TART



                Çok kolay ve lezzetli bir tarif . Bu tarifi 21 yıldır yapıyorum ve her seferinde çok iyi sonuç alıyorum. Bu tarta anne tarifide diyebiliriz yıllar öncesinin  tarifidir. Ben o yıllarda yaptığımda karbonat kullanırdım çünkü kabartma tozu yoktu. Bileniniz vardır bu yazımı gençlerde çok okuyor bilmeyen çoktur. Şimdi ki zamanda daha iyi oldu. Ölçü olarak bu tarifimde bir kabartma tozu tam oluyor.

                 Bu masamı canım oğlum Furkan  ve ağbisi ,arkadaşı Emre için hazırladım. Ankara'dan geldiler. Pasta göndereyim yolda yerler ve Ankara'da yer diye bol yaptım pastamı fakat unutmuşlar pastayı almayı :((  Öğrenci uzakta olan çocuğunuz varsa kahvaltı hazırlarken bolcada pasta yapabilirsiniz benim gibi:))) Her zaman yanımda olmadığı için kahvaltı hazırlarken hiç böyle bir masa hazırlamadım. Kahvaltılık yerine pasta vardı :)

       MALZEMELER;

HAMURU İÇİN;

250 gr. katı yağı,
2 yumurta,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 su bardağı şeker,
Yeterince un.

ARA KATI İÇİN;

4 adet rendelenmiş elma,
1 su bardağı şeker,
1 çay kaşığı tarçın,
1 çay bardğı ceviz ,

       HAZIRLANIŞI;

1-Oda sıcaklığında yağımıza ,yumurta ve ve şekeri ekleyip karıştırın. Elenmiş un,kabartma tozu ve vanilyayı yavaş yavaş ekleyip hamurumuzu yoğuruyoruz. Hamurumuzdan 1 su bardağına yakınını alıp buzdolabına kaldırıyoruz soğusun bu hamuru en son rendeleyeceğiz.Kalan hamurumuzu yuvarlak borcama elinizle bastıraraktan yayıyoruz.
2-Kabuğunu soyup rendelediğimiz elmeları tavaya alın ve ocakğa alın. Üzerine şeker, tarçın koyun ve pişirin . Suyu azaldığında altını kapatın soğusun. İçerisine cevizi ekleyip karıştırın.
3-Borcamda ki hamurunuzun üzerinesoğuyan harcınızı koyun ve üzerien dolapta soğuyan hamurunuzu üzerine rendeleyin. Önceden ısıttığınınız 180 derecelik fırında pişirin ve soğusun.
4-Soğuyan tartınıza , İster kare ister dikdörtgen kesin ve üzerine pudra şekeri eleyin.

                         AFİYET OLSUN.....


               









1 yorum: