ULUSLARARASI YEMEK YARIŞMASINDA İTALYAN MAKARNAMLA ('TAGLİATELLE CON RAGU ALLA BOLOGNESE'' ) ÜÇÜNCÜ OLDUM. (PAYPAL KULLANDIM KAZANDIM )'







          Gurme blogerler Paypal ile alışverişlerini internetten,yemeklerini mutfakta yaptılar !
''Alışverişin online yap ,yemeğini mutfakta'' sloganıyla düzenlenen PayPal Gurme Bloggerler  Yarışması gurme bloggerlerı mutfakta buluşturdu.

         Gurme bloggerler bu sefer kalavye başında değil , mutfakta hünerlerini sergilediler .Geleneksel hale gelmesi planlanan PayPal Gurme Bloggerler Yarışması 29 Mart 2014 Cumartesi günü Uluslar Arası Servis Lezzet Akedemisi'nde  (Usla'da ) gerçekleştirdi.

            TAGLİATELLE CON RAGU ALLA BOLOGNESE ; İsimli İtalyan makarnamla 3. oldum.....

         Online ödeme sistemleri sektörünün küresel lideri PayPal'ın düzenlediği Türkiye'nin ilk online alışveriş yapmasının sloganı  ''Alışverişin online yap,yemeğini mutfakta'' olarak belirlendi.Yarışma için mutfağa giren biz bloggerler birbirinden lezzetli yemekler yaptık.Biz bloggerlerden tek istenen alışverişlerini www.tazemasa.com ve www.gurmenet.com üzerinden gerçekleştirmeliydi.

      PayPal kredi kartı bilgilerinizi paylaşmadan ödeme yapmanızı sağlayan daha güvenli bir online ödeme yöntemidir.


             YOUTUBE  VİDEOMUZU İZLEYEBİLİRSİNİZ....

                    http://www.youtube.com/watch?v=PZ8dO3JBVT0
               
       








                İstanbul blogerleri ile Uluslararası yemek yarışması.  @PayPal  USLA  İSTANBUL.

             

           PayPal hesabını güvenerek oğlumla birlikte kullanıyoruz .İnternetten Paypal'ımızla ; www. Gurmenet.com ve www.tazemasa.com 'dan ürünlerimizi sipariş ettik ve ürünlerimiz ertesi gün teslim edildi. Gurmenet'ten ve  Tazemasa'dan diğer kullanacağım bütün ürünlerimi sipariş verdim. Kıyma hale soğukluğunu koruyordu geldiğinde. Sebzelerim harika idi. Buradan Gurmenet ve Tazemasya kaliteli ürünleri ve servislerinin hızı için tebrik ediyorum. Hediyeleriniz için ayrıca teşekkür ederim.

          On blogger arkadaşımın blogları;

  www.ilknurundunyasi.com

www.eyvahyemekyandiocakbatti.com

 www.tarcinpastaevi.com

www.pastacikiz.com

pastakasri.blogspot.com.tr   Ben :)

marindentarifler.blogspot.com.tr



http://filizza.blogspot.com/



           
          İtalyan veya Fransız yemeğinin yapılması istenmişti bizlerden PayPal'ın düzenlemiş olduğu uluslararası yemek yarışmasında bulunan jüri üyelerimiz;
   
      1-Sayın PayPal Türkiye Ülke Direktörü Kıvanç Onan.
      2-Uslanın şefi sayın Selim Karaca. 
      3-İtalyan şef Giovanni Terracciano,Dünyaca ünlü bir şef.İtalya'daki 20 yıllık profesyonel tecrübesini Mövenpick Hotel' e gelen ziyaretçilerine birbirinden lezzetli yemekler sunarak paylaşıyor.2011 yılından bu yana Mövenpick Hotel'de Executive  Chef olarak görev yapan GiovanniTerracciano 'unun ,ulusal ve uluslararası olmak üzere beş farklı ödülü bulunuyor.
      4-Brezilyalı Şef  Gustavo Galvao ,New York'ta bulunmuş deneyimli şeflerden birisi olup ,şuan Uslada çalışmaktadır.

                On blogger arkadaşımla birlikte yarıştık . Üç kişiye ödül vardı . Birinciye 750  TL, İkinciye 500 TL. Üçüncüye 250  TL.  ödül verildi. Eğlenceli,nezih bir ortamda yemek yapmamızın ardından sonuçlar belli oldu kazananlar;

                 1.Gurme Blog yazarı sayın  Özlem Vural hanımefendi oldu.  '' PASTACI KIZ ''
                 2.Gurme Blog yazarı sayın Gönül İler hanımefendi oldu. ''EYVAH!! YEMEK YANDI OCAK BATTI ''
                 3.Gurme ve blog yazarı  ben yani :))) Tülin Kalkan üçüncü oldum..''PASTA KASRI ''


           ''TAGLİATELLE CON RAGU ALLA BOLOGNESE''  İtalyan yemeğimle üçüncü oldum.
Bu yarışmada yaratıclık önemliydi. Bende bilinmiş İtalyan tarifi bizlerin yiyebileceği tarzda değiştirdim bazı yerlerini. Bu sosu ben evde makarnalarıma çok yaparım. Aynısı uyguladım. Normalde İtalyan'lar % 70 'ini domuz eti kullanırmış. Bizler tüketmediğimiz için o eti, ben yağsız kıymadan dana eti kullandım.Şef Giovanni Terracciano'ya sordum oda evet dedi onlar domuz eti ile yapıyormuş. Dediğim gibi bu yarışmada yaratıclık önemli idi tamam o tarif fakat o yemeği kendi damak tadımıza nasıl uyarlayabiliriz önemli idi. Ben bir iki değişiklik yaparak yemeğimi yaptım. Süre bir saat idi ben 45 dk. bitirdim. Çok rahattım kendi mutfağımız gibi samimi ve her aradığımızı bulduğumuz bir mutfaktı Usla . Hep merak etmişimdir Usla Mutfağını bu sayede görmüş oldum Usla'yı. İstanbul'lu Blogger arkadaşlarımızla birlikte nezih bir ortamda hoş saatler geçirdik.Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.


         TAGLİATELLE CON RAGU ALLA BLOGNESE

    1 paket Tagliatte makarna.

        BOLONES SOS İÇİN;

      400 gr. yağsız dana kıyma,
      1 adet küçük boy rendelenmiş kuru soğan,
      3 adet rendelenmş havuç,
      1 yemek kaşığı tere yağı ve sıvı yağı,
      3 diş sarımsak ,
      400 gr. blendırdan geçirilmiş domates,
      1 yemek kaşığı salça,
      2 adet  ince doğranmış çarliston biber,
      Tuz,karabiber,pul biber,
      2  taze fesleğen,
      2 dal maydonoz ,
      Yarım muskat rendesi.
      1 yemek kaşığı üzerini süslemek için parmesan peyniri.

        HAZIRLANIŞI;

        1- Geniş bir tencerede rendelenmiş soğanı kyun ve sıvı yağ ekleyerek kavurun. Üzerine sarımsak rendenizi ekleyin ve kavurun.
        2- Bolones Sos; Tereyağı ve sıvı yağı tencerye koyun ,kıymanızı ekleyin ve kavurun. Domatesi ekleyin ve  1 kaşık salçanızı ekleyin ve kavurun . Tuzunu ,baharatını ve minik muskatın yarısını rendeleyin ve ekleyin bolones sosunuza.
       3-Fesleğeni tat versin diye içerisine bütün atın bir adet çok az bir dal atın ,sos piştikten sonra içerisinden alın.İtalyan şefe sordum ,öyle yapılması gerektiğini söyledi.
      4-Bolones sosunuz pişerken makarnanızıda haşlamaya koyulun.
      5-Bol suda Tagliatelle'yi haşlıyoruz. İçerisine tuz ekleyin . Haşlama süresi 8 dk. yeterli oluyor. İtalyan'lar az haşlanmış seviyor makarnalarını. İtalyan şefe sordum oda 8 dk. yeteceğini söyledi.
       6-Haşlanan erişte makarnamızın suyundan tat versin diye bolones sosumuza 3 yemek kaşığı ekleyelim ,Makarnanın suyu sosa lezzet veriyor.
       7-Sosumuz koyulaştığında pişmiş demektir, ocağınızın altını kapatın. Tagliatelle makarnamızı 8 dk. haşlandıktan sonra süzün ve servise 5 dk. kalası bolones sosunuzu üzerine dökün.
      8-İnce kıydığınız maydonozu üzerine süs olarak dökün. Rendelediğiniz parmesan peynirini üzerien serpiştirin.Havuçu yuvarlak üzerine süs olarak yerleştirdim.
      9-Kenar süsü olarak fesleğen yaprakları kullandım. Pastacı krema sıkma torbası ile mayonezle sol anahtarı süsü yaptım.

                                AFİYET OLSUN.........



                     










                          Yemeklerimiz ve jüri yemek tadımı :)))










































0 yorum:

Yorum Gönder