BUTİK KURABİYE - OKUMA BAYRAMI (Burak Kaan )




                             2011 yılında butik kurabiyeye merak sardım  . 2011 yılından bu yana yapıyorum.Yeni başlayan arkadaşlar varsa bu yazımı okuyanlar arasında ilk yaptığınızda olmaz ise pes etmeyin. Tekrar deneyin. Olmaz ise tekrar deneyin. Ben bu kurabiyeyi dün yaptım ilk tarifim olmadı.Tekrar yaptım.İlk yaptığımda ,3 yemek kaşığı süt  koydum denedim olmadı.Birde şeker koydum ,olmuyor şekerle mutlaka pudra şekeri koyun.
                           Bu tarifimde ki kurabiyem harika oldu.Tarifimi vereceğim ama bardak ölçünüz farklı ise tam tutmaz ise bilemem. Kulak memesi yumuşaklığında klasik kurabiye tarifi diyebilirim :) Harika bir tarif oldu. Bu ölçü ile iki kez  hamur yoğurdum yaptım yani bir sade birde kakaolu yaptım.Toplam 500 gr. tereyağı kullanın .Kakaolu yapmak isterseniz içerisine 3 yemek kaşığı kakao koyun.
                         Burak Kaan 1 . sınıf öğrencisi. Okuma bayramı için bu güzel tasarımımı yaptım.Kişiye özel butik kurabiye yapmak beni çok mutlu ediyor. Pasta yaparken mutlu olduğum bir gündü.Çok yoruldum tamam :)) Fakat sonuç mükemmel olunca yorgunluğum bitiyor :)
                        Arada devrik cümle kullanmamışımdır inşallah. Karadayı izliyorum hemde yazıyorum :)))
 
                                                        Sevgiler......

                  MALZEMELER;

                    250 gr. tereyağı,
                    1 su bardağı pudra şekeri,
                    1 çay kaşığı kabartma tozu,
                    1  paket vanilya,
                    1 yumurta,
                    Yaklaşık 5 su bardağı un.
                    (Kakaolu yapmak isterseniz 3 yemek kaşığı kakao).

                 YAPILIŞI;

        1-Tereyağı ve pudra şekerini elinizle yoğurun.Yumurtayı ekleyin karıştırın. Kuru malzemeleri eleyin ve yavaş yavaş ekleyin yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin. Bir saat dinlendirin.
        2-Kalıbınızla şeklini verin 170 derecelik önceden ısıttığınınız fırında hafif pempeleşince alın.
        3-Üzerini şeker hamurun ile istediğiniz şekilde tasarlayın.

                                             AFİYET OLSUN........
                 
                         



   




















































































0 yorum:

Yorum Gönder