GÖZLEME (Ankara)



                                 Ben Ankara'da beş yıl yaşadım.Çok gezdiğimiz için her şehrin yemek,pasta işlerini öğrenmeyi seviyorum. Buda sene 1995 - 2000 yılları arasında Ankara'da Emine teyzemden öğrendiğim gözlemem. Ben yumurta ve çörekotu kullanıyorum en son kata .Siz isterseniz kullanmayın. Görseli güzel oluyor ve çörekotunun faydasından dolayı kullanmak istiyorum. Gözlemeyi çok yaparım ,özellikle hafta sonu aile bir arada ise  daha bir lezzetli oluyor.Sıcacık..... Gelelim tarifime........

         MALZEMELER;

      Hamuru için;

    4 su bardağı un,
    Yeterince su,
    Tuz,
     Bir paket maya. (Dr. Oetker kuru maya).
 
          Bu malzemeyi yoğurun ,mayalanması için 2 saat bekleyin.

               İÇ İÇİN;  1 bardağı sıvı yağı.

              ÜZERİ İÇİN; 1 çırpılmış yumurta ve çörek otu.
   

              YAPILIŞI;
1-Mayalanmış hamurunuzu parçalara bölün .
2-Un ile açın .İçerisine sıvıyağ sürün ve kare olacak şekilde kapatın. Kenara alın .Her beze için bu işlemi yapın. Bir daha mayalanıyor .
3-Kare olarak kapattığınız gözlemelerinizi kare bir şekilde az un kullanarak açın.Ve yumurta ve çörek otunuzu üzerine sürün.
4-Tavada  alt ve üstünü pişirin.
5-Sıcak servis yapın.

                                  AFİYET OLSUN......















1 yorum: