Mohn-Pudding TÖRTCHEN (Haşhaş Tohumlu Pudingli Tart)






                     Arkadaşlarımla piknik için yaptığım pastam. Yaptım ve balkonumda ,cevizağacımın karşısında resimledim. Balkonumdan elinizi uzatınca cevize dokunabiliyorsunuz. İlk defa bu kadar yeşili bol bir evde oturdum.Balkonuma çıkınca cevizlerim ,yeşillik beni mutlu ediyor. İstanbul'da ağaç çok nadir görünürken ,ben şanslıyım balkonum ağaçlar ,yeşilliklerle çevrili.......

                    İki aydır yapmak isteyip zaman bulup yapamadığım Leyla Kılınç arkadaşımın tarifidir. Marinden Tarifler .İlk Leyla'cığım yapmıştı ,yedim çok beğenmiştim.
                     İçerisindeki haşhaş tohumları ağzınıza çıtır çıtır değişik bir tat olarak geliyor,çok beğenerek yedi arkadaşlarım ,buyurun tarifime geçeyim.....

      MALZEMELER;

  HAMURU İÇİN;

 200 gr. katı yağı veya tereyağı,
 1 çay bardağı toz şeker,
 375 gr. un ( 3 su bardağı),
 1 adet vanilya,
 1 adet yumurta,
 1 çay kaşığı kabartma tozu,

         Bütün malzemeleri karıştırın yoğurun. Yarım saat dinlendirin.

  İÇ HARCI İÇİN;

4  su bardağı süt ( 750 ml. ),
5 yemek kaşığı haşhaş tohumu,
1 çay bardağı şeker,
2 paket vanilyalı hazır puding tozu.

         Geniş bir tencereye bu malzemeleri koyun ,koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin.Ilıması için kenara alın.


        ÜZERİ İÇİN;

    2 yemek kaşığı pudra şekeri.

        YAPILIŞI;

   1-Öncelikle hamurun dörtte birini derin dondurucuya koyun.
   2-Hamurun dörtte üçünü,yağladığınız  26 . cm.'lik  kalıbınıza yayın.Üzerine ılıttığınız haşhaş tohumlu pudinginizi yayın ,kaşıkla düzeltin.
    3-Derin dondurucudaki soğuyan hamurunuzu , haşhaşlı pudindinizin üzerien rendeleyin.
    4-180 derecelik önceden ısıttığınınız fırınınızda yaklaşık 30 dk. üzeri pembeleşinceye kadar pişirin. Soğuması için kenara alın. Soğuduktam sonra ters çevirip istediğiniz servis tabağına alın. Üzerine dilerseniz pudra şekeri eleyin.Çok şekerli sevmeyen pudra şekeri koymayabilir.

                    AFİYET OLSUN......

       

































0 yorum:

Yorum Gönder