HURMALI PASKALYA ÇÖREĞİ




         

Bu tarifi hatırlarsanız geçen yıl yapmıştık.......




O yazımı buraya kopyalayıp yapıştırdım. Pastanın aşamaları burada : http://pastakasri.blogspot.com.tr/2013/11/paskalya-coregi.html






Arkadaşımın Emine ile 4 yıl Adana'da birlikte idik. Sonra İstanbul'a tainiz çıktı ve yine karşılaştık. Çocuklarımız Adana'da kreşte birlikte idiler 5 yaşında iken bu yılda aynı okulda birinci sınıftalar. Biz tainciler yine karşılaşabiliyoruz lojmanlarda:))

Arkadaşımın kayınvalidesi Rose hanımdan orjinal yıllardır yapılan bir Paskalya Çöreği. Rose hanımlara ait olan yıllardır yaptıkları,annesindem,anneannesinden öğrendiği bir tarifle sizlerleyim.Kendisi 60 yaşında hoş, zarif bir hanım.

Rose hanımla konuştuğumuzda ,Paskalya Çöreğinden bahsetmişti. Bende pastacı merakımla sorarken bana öğretebileceğini ,elinin gelinine bana vermek istediğinden bahsetti. Benimde öğrenme hevesimi görünce sağ olsun ricamı kırmadı ve birlikte paskalya çöreğimizi yaptık. Arkadaşım , ben ve hocamız Rose hanım :)) Teşekkür ederim Rose hanım bu güzel tarif için.Rose hanım Mersinde oturuyor. 60 yaşında,İstanbul'a oğlunun ve gelininin yanına gezmeye geldi. Benimlede bu güzel tarifini paylaştı.Dini bayramlarında bu çöreği yaptıklarını,şimdiki hanımların şeklini değiştirip yaptıklarını bahsetti. Ama orjinal şeklinin bu olduğunu söyledi. Şeker ölçüsü tamamen size kalmış . Şekerli çok severseniz ölçüyü arttırın. Hurmada şekerli olduğu için şekeri az koyduk.Hurmanın lezzetini daha iyi anlıyorsunuz şekerini az korsanız. Annesinden bahsetti kendisi,hamurda şeker çok olursa ona deli hamur dermiş annesi. Annesinden konuştuk. O ara soruyoruz oldumu iyi kapatıp şeklini iyi verebildik mi ? Emine ve ben yaptık öğrendik kapama işleminide.Gelininin yani arkadaşımın benim ve Rose hanımın kızı yok ,olsa idi ne iyi olurdu diye espirilerimiz oldu. O ara anneciğim aradı ,annemlede sohbet ettik o işin arasında :)) Anneciğime ne kadar şanslısın bak üçümüzünde kızı yok sen şanslısın benimle konuşuyorsun espirini yaptım:)) Annemde sizlerde bir birinizle dertleşin dedi:)) Hoş bir sohbetle geçen günümüzün ardından aaaa birde baktık ki paskalya çöreğimiz bitmiş ve arkadaşım Emine'ciğimin bol köpüklü kahvesi eşliğinde paskalya çöreğimi tattım. Süper oooooo hoş bir lezzet çok beğendim, mis - mis.Teşekkür ederim Rose hanım bu güzel tarif için.....Hafta sonu gidiyor kendisi Mersin'e.




Bu malzemeden 2,5 tepsi paskalya çöreği çıktı.

O arada kapı çalıyor komşulardan aşureler geliyor. Bugünüde hoş, nezih bir şekilde güzel paylaşımlarla bitirdik..........




MALZEMELER;




1 su bardağı tereyağı (veya katı yağı ben terem yağı kullandım)

1 su bardağı su,

1 su bardağı sıvı yağı,

1 çay bardağı toz şeker,

1 kabartma tozu,

1 çay kaşığı mahlep,

1 adet damla sakızı ( pirinç havanda dövülecek),

1 adet minik bir muskatın yarısını rendeleyin veya havanda dövün,

Yeterince un.




İÇ MALZEMESİ;




20 adet hurma.




Hurmalarınızın çekirdeklerini çıkartın.Rondodan geçirin. Sıvı yağı elinize batırın ve küçük köftecikler yapıp tepsiye terleştirin.İç malzememiz hazırlandı şimdi hamurumuzu yoğuralım.




YAPILIŞI;

1-Sıvı olan malzemeleri karıştırın.

2- Mahlep,muskat ve damla sakızımız un kıvamında incecik oldu ve sıvı malzemelerimize ekledik.

3-Un ve kabartma tozumuzu eledik ve yavaş yavaş sıvı harcımıza yediriyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ettik. 1saat dinlendirin.

4-Yuvarlak cevizden büyük bezeler elde ettik.

5-İçerisine hurmalarımızı koyduk ve kapattık elimizle bastırdık arası açılmasın diye. Resimde gördüğünüz gibi şeklin verdik.

6-Yağsız tepsiye yerleştirip ,çatalla üzerine puantiyeler ve çiziklerle şekillendirdik.

7- 160 derecelik fırında hafif pembeleşmeden aldık. Özelliği çok pişmeyecek. Arzu ederseniz pudra şekeri serpe bilirsiniz.Ben böyle öğrendim ve pudra şekeri kullanmadım.




AFİYET OLSUN.....
     



0 yorum:

Yorum Gönder