KUMKUAT REÇELİ




              Kumkuat kabuklaı ile yenen bir tunuçgildir. Bende bugün reçelini yaptım. Tadı acımsı olacağından daha önce Kıbrıs ve Adana'da yaptığım turunç reçeli gibi düşündüm ve iki kez acı suyu gitsin diye önce haşladım ve suyunu süzdüm acı suyu gitti ve sonra reçelini yaptım. Haşlandıktan sonra kabuğu içine çöktü. Buyurun tarifime...

       MALZEMELER;

     2 su bardağı kumkuat meyvesi,
     2 su bardağı şeker,
     2 adet rendelenmiş elma (kabukları soyulmuş),
     1 çay kaşığı tarçın,
     Bir fiske deniz tuzu,
     Yarım çay kaşığı taze rendelenmiş zencefil,
     4 -5 adet karanfil.

         1-Acı suyu gitsin diye önce meyveyi kaynayan suya atın ve haşlayın sonra süzün . Tekrar aynı işlemi yapın.
         2-İki kez kaynayıp suyu süzüldükten sonra kumkuat meyvesini geniş bir tencereye alın. Diğer malzemeleri ekleyin  karıştırın 2 saat sonra kaynamaya alın ve kıvam alıncaya kadar pişirin. Soğuduktan sonra kavonoza alın.......

                   AFİYET OLSUN...







Kumkuat

Kumkat ve altın portakal olarak da bilinen kumkuat, aslen Çin kökenli bir meyvedir.  Portakal, mandalina, bergamot ve limon gibi turunçgiller ailesinin bir üyesi olan kumkuat turunçgiller ailesinin küçük mücevheri olarak da adlandırılır.
Olgunlaşmış kumkuat meyvesi biçim olarak limona benzese de rengi portakal gibi turuncudur. Kabukları soyulmadan yenen kumkuat meyvesinin oldukça hoş bir kokusu ve hafif tatlımsı bir tadı vardır.
Verita Kumkuat  yılın 12 ayı boyunca Türkiye, İspanya ve Güney Afrika kaynakları kullanılarak ülkemizde sunulmaktadır.

















0 yorum:

Yorum Gönder