PİZZA (Zencefil Soslu)



                       Bağışıklık sistemimizin kuvvetli olması için zencefili kış aylarında çok kullanırım pizzayada arada koyarım fakat sizlerle ilk defa paylaştım. Yazdan yaptığım domatesli , kırmızı biberli sosuma kışın zencefil rendeleyip hamurun üzerine sos olarak kullanıyorum .Buda benim atmosyon bir sos tarifim zencefil sos....

     MALZEMELER;


   Hamur İçin;

   1 su bardağı süt,
   1/2 su bardağı sıvı yağı,
   1 adet yumurta,
   1 adet Dr. Oetker kuru maya,
   Tuz,
   Yeterince un,

         İç Malzemesi;
 
   100 gr.Salam,
   150 gr. sosis,
   150 gr. sucuk (ince doyradım),
   1 su bardağı haşlanmış mısır.

    Sos;

       1,5 çay bardağı Zencefilli domatesli kırmızı biber sosu : yazdan hazırladığım domatesli kırmızı biber sosumun içerisene 1 çay kaşığı zencefil rendeleyip karıştırıyorum ve hamurun üzerine yayıyorum.

     YAPILIŞI;

  1-Hamuru mayalayın ve yağlı tepsiye yayın,
  2-Üzerine zencefilli sosunuzu yayın.
  3-Salam ,sosis, sucuk, mısır sıra ile yayın.
  4- 200 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişirin. Ilıyınca servis yapın.

              AFİYET OLSUN....




0 yorum:

Yorum Gönder