Frenk Üzüm Soslu Pramit Pasta



                       22 Yıl öncesini hatırladım bu pastamı yaparken. Sinop'a yeni evlenip gittik. Apartmanımda çok temiz, harika pastalar yapan Menekşe ablam vardı. İlk onda yedim ve öğrendim. Sonra ben sürekli yaptım. O kadar çok pasta tarifim var ki bu pasta var mı bilmem blogumda. Yaptım ve resimledim sizler için:) Eski reçetemi bulamadım bende klasik bir yumurtalı pastacı kreması yaptım ve içerisine portakal kabuğu rendeledim. Kremaya çok yakışıyor.Buyurun taifime.....

               MALZEMELER;

        54 adet Petibör Büsküvi.

         PASTACI KREMASI;

     1 Litre süt,
     2 yemek kaşığı tepeleme un,
     2 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası,
     1 yemek kaşığı pirinç unu (pastacı kremasında pirinç unu yok ben ekledim),
     1 adet yumurta,
     1 adet vanilya,
     1 adet portakal kabuğu rendesi,
     1 su bardağı şeker.

            Bu malzemeleri tencereye koyun ve sürekli karıştırarak pişirin.

          DIŞ KISMI İÇİN;

        Frenk üzümü,
        Frenk üzüm sosu,
        Dövülmüş şanfıstığı.

         İÇİ İÇİN;

        2 adet muz.

              YAPILIŞI;

1-Büsküvileri streç film serin ve üzerine 3 enine 6 boyuna gelecek şekilde büsküvileri dizin  (18 adet büsküvi)
2-Üzerine pastacı kreması sürün,
3-İkinci kat büsküvileri dizin krema sürün (18 adet büsküvi),
4-Üçüncü kat büsküvileri dizin krema sürün  (18 adet büsküvi),
5-Ortasına 2 adet muz sıralayın ve büsküvilerinize pramit şekli verin.Streç filmi üzerine sarın.
6-En az 3 saat dinlendirin . Burdaki dinlendirmedeki amaç büsküviler yumuşasın.
7-Üzerinden streç filmi çıkartın ve üzerine frenk üzüm sosu dökün , frenk üzümler ve dövülmüş şanfıstı ile süsleyin.
8-1,5 cm.'lik dilimler halinde kesin ve servis edin.

                                 AFİYET OLSUN......
   




                     Bir güzel tarifimde görüşmek üzere sevgi ile kalın.....

7 yorum:

  1. Bir kere ismi çok havalı olmuş, tadı zaten muhteşemdir belli:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Gelincik zamanı, çokkkkkkkkkkk teşekkür ederim cnmmmm:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çatlakkafe, teşekkür ederim:) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. İçinde bisküvi olan pastaları çok seviyorum.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuşlar. Şu an kahve mi içiyorum ve yanında senin frenk üzüm soslu piramit pastanı istiyorum. Yakın olsak elimde fincanla kapını çalardım canım.
    ellerine sağlık Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuşlar. Şu an kahve mi içiyorum ve yanında senin frenk üzüm soslu piramit pastanı istiyorum. Yakın olsak elimde fincanla kapını çalardım canım.
    ellerine sağlık Sevgiler

    YanıtlaSil