KIYMALI MANTI




             Merhaba sevgili takipçilerim bir ayı geçkindir bloğuma yayın yapamadım. Çok yoğunum artı bilgisayarımda sorun vardı..... Derken sizlerleyim ve mutluyum:)) Neler mi yaptım bu ara tariflerim çoğaldı resimledim sizlere fırsat buldukça yayınlayacağım ben çok mutluyum klavye karşısında sizlere tarif paylaşmaktan . Ya siz?:)) Blogumda olmak beni mutlu ediyor. Benden bir parça ailem oldu. Mutlu oluyorum yazmaktan ve tarif paylaşmaktan. Sizlerinde mutluluğu daim olsun.....

           Bildiğiniz bir tariftir yinede tarifini paylaşamayım ama bu sefer bir, iki püf nokta öğrendim onu yazayım dilerseniz ?:)) Ben bu mantıyı arkadaşlarla yaptım nasıl mı ? Hamur yoğurma makinasında . Harika oldu. Mantı hamuru çok yoğrulsun ve özellikle katı olsun ki pişerken hamur erimesin bu bir püf nokta.  İkinci bir püf ise , soğanı rendeledik ve suyunu süzdüm . Bezin içerisine koydum rendelediğim soğanı suyunu elimle bastırdım ve resmen soğanın posası kalmaya yakın bıraktım sıkma işlemini. Sonra kıyma ile buluşturdum. Soğan suyu sıkılırsa hamuru kapatırken ıslatmıyorsunuz . Bu püf noktayıda ilk kez öğrendim ve uyguladım.  Ha birde unutmadan bir üçüncü püf nokta hamura soğuk değil sıcağa yakon bir ılık su kullandık neden mi? Hamur dinlenirken ve açılırken kendini bırakmaz imiş. ....

             Hamur o kadar güzel yoğruldu ki harika bir hamur oldu. Elimizle yoğursak böyle güzel olmazdı.....

           Bilindik bir tarif ama yinede yazayım :))


       MALZEMELER;

     1 kg. un ,
     Tuz,
     Yeterince ılık su .
      Hamuru katı bir hamur olacak gibi bolca yoğuralım. Ve dinlenmeye bırakalım.


       İÇ HARCI İÇİN:

     300 gr. kıyma,
     Tuz , karabiber, pul biber, maydonoz.


            YAPILIŞI;

     Hamuru unla açın ve kare kesin. Kıyma harcını koyup kapatın. Yine bir püf nokta paylaşayım sizlere. Hamuru kapattıktan sonra unlanmış tepsiye aralıklı dizin ve fırına biraz bırakın. Biraz kaldıktan sonra alın. Mantıyı kurutun ki buzdolabı poşetine koyunca yapışmasınlar....

         PİŞİRMEK İSTERSENİZ;

     Kaynamış suya mantınızı koyun pişsin. Ocağın altını kapatın ve üzerine soğuk su dökün. Servis tabağınıza suyu süzülmüş mantınızı alın ve üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirin. Üzerine tereyağ, salça ve mantıyı pişirdiğiniz suda 3 yemek kaşığı dökün ve sosunuzu pişirin. Üzerine bu sostan dökün.

                 AFİYET OLSUN....


        

0 yorum:

Yorum Gönder