CEVİZ REÇELİ

     



             Senelerdir yapmak isteyip bir türlü fırsat bulamadığım ceviz reçelini bu yıl fırsat buldum ve başladım soymaya :)) Evimin balkonundan sarkan cevizleri Eylülde yemek için topluyorduk. Ceviz reçeli yapmaya bir türlü cesaret edemiyordum açıkcası. Bu yıl internetten   epey araştırdım tam detaylı öğrendim . Bakalım sonuç nasıl olacak ?:))


              Eşimin görevi nedeni ile çok şehir gezdik. Kıbrıs Girne'de yaşadığımız yıllarda , oğlumun öğretmeninin eşine gittiğimde yemiştim ilk orda tanıştım. Çok beğenmiştim. Bana  kavonozla verirdi Tangül 'cüğüm. Kulakları çınlasın. Her şehirde böyle sevdiğim arkadaşlarımı bırakıp gidiyorum :((

              Ceviz Reçeli Mayıs sonu , Haziranın ilk haftaları yapılacak ayıdır. Ceviz kabuğunun çok sert olmaması lazım. Kürdan yardımı ile cevizinize batırın. Eğer zorlanmıyorsanız tamamdır.Ben cevizin kabuğunu soyduktan sonra sizlere görsel olsun diye resimledim :))  

             Cevizlerin kabuklarını soydum . Geniş bir kaba koyup bol suda bekletmeye başladım. Her gün 2 kez suyu değişecek. Bu işlemi yapmamızın sebebi cevizin acı suyunun çıkması için. Sabırla iki haftanın geçmesini bekleyeceğim :)))


            Hayırlı ramazanlar sevgili takipçilerim :))

               HOŞÇAKALIN.....








               

0 yorum:

Yorum Gönder