SAÇAKLI KADAYIF TATLISI

     

          Atmosyon bir isim buldum :)) Saçaklı Kadayıf Tatlısı güzel mi ? :)) Kadayıflar saçajlı o yüzden bu ismi uygun gördüm :)) Hayırlı ramazanlar sevgili takipçilerim ♥♡♥★ Ramazanda sizlere kolay bir tatlı paylaşayım dedim. Uydurma bir tatlı yaptım ama güzel oldu. 4 gün önce tepside kadayıf tatlısı yaomıştım. Ondan arta kalan kadayıfı değerlendireyim derken bu tatlı çıktı meydana :) Tarife geçeyim...


   MALZEMELER

 250 gr. Kadayıf,
 100 gr tereyağı,
 1 çay bardağı ceviz içi.

 DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ İÇİN;

 1 litre süt,
 4 yemek kaşığı buğday nişastası ,
 2 yemek kaşığı un,
 1 su bardağı şeker,
 1 paket dövülmüş damla sakızı.

    HAZIRLANIŞI;

1- Kadayıflar eritilmiş tereyağı ile parçalara bölünüp tereyağı kadayıfa yedirilir, içerisine cevizler dökülür,
2- Tepsiye yerleştirilir fırında kızarıncaya kadar pişirilir  ve soğuması için kenara alınır ,
3- Soğuyan kadayıfı elimizle parçalara bölüp büyük fırın tepsisine yerleştirilir,
4- Damla sakızlae dövülür , sütün içerisine bütün malzeme eklenip pişirikir,
5- Pişen muhallebiyi incecik serdiğiniz kadayıfların üzerine dökükür soğuması için dolaba kaldırılır,
6-Soğuyan tatlıyı dikdörtgen şeklinde kesin ve katlayın Yani rulo yapın,
7- Servis tepsinize alın üzerine şanfıstığı tozu döküp süsleyin.


         Afiyet Olsun......






0 yorum:

Yorum Gönder