HAVUÇLU,TARÇINLI,ZENCEFİLLİ KEK


 Kek yapmak zor bir işti daha önceki yıllarda benim için. Bir çoğunuz benim gibi ,benim kekim kabarmıyor ,neden acaba?olmuyor.......:)   Bir işi yapmak için pratik yapmak çok önemli,bunu zamanla öğrendim:) Kekin içerisine fazla malzeme ekleyince dahada bir güzelleşiyor,buda öyle bir kek. Kalsa üzerine sos yapıyorum,yediriyorum. Kesinlikle yaptığım pastalarımı atmam ,bir şekilde değerlendiririm. Özellikle tatlı pastalarda bu çok kolay.........


 MALZEMELER

 4 adet yumurta,
1 su bardağı sıvı yağı,
1 su bardağı kırılmış ceviz,
1 çay bardağı süt,
2 su bardağı şeker,
2 su bardağı un,
1 su bardağı buğday nişastası,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 portakal kabuğu rendesi,
1,5 su bardağı rendelenmiş havuç,
1 çay kaşığı tarçın,
Çay kaşığının ucu ile zencefil (çok az),
 Çok az tuz.

YAPILIŞI;

Yumurta ve şekeri yoğurt kıvamında olacak şekilde çırpın. Süt,sıvı yağı ekleyin. Diğer malzemeleri ekleyin ve yağlanmış,unlanmış kalıbınıza dökün. Önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında pişirin.

Afiyet Olsun........



0 yorum:

Yorum Gönder