EV YAPIMI HAMBURGER




                       Evde hamburgerimi kendim yaptım,ekmeğimide harika oldu. Mis mis hazır eskisi gibi yemiyoruz. Nedendir bilmem? Hazır hamburgircilerin önünden geçerken özellikle Avm 'lerde miydem bulanıyor.Kokusu çok kötü geliyor.Seneler öncesi lokantamız vardı,hazıra karşı doygunluk mu bilmem? Hazırdansa ev yemeği tercihimdir. Lokantamız varken öğlenleri okul dönüşü gelirdim evde yemek yok. İsterdim gelirdi yiyemezdim bazen. Arkadaşıma bir gün dedim ki yemeklerimizi değişelim mi?Annesi onun bulgur pilavı pişrmiş. Oda çok memmun oldu,bende.Ben ev yemeği ,oda lokantadan geleni yemekle:))) Mis gibi evinde hazırladığın hamburgerin yerini hazırlar tutmaz.....


          HAMBURGER EKMEĞİ;

 Malzemeler;

1 su bardağı süt,
1 su bardağı ılık su,
Yarım su bardağı sıvı yağı,
1 paket  toz maya ( -Dr. Oetker,yeşil renkli),
Yarım paket kabartma tozu,
Tuz ,
 Yeterince un.

      Yapılışı;

      1-Geniş bir kaba ; süt,su, sıvıyağı ve mayanızı koyun karıştırın. Un ,tuz ,kabartma tozu ekleyin yoğurun. Poaça hamuru kıvamında bir hamur elde edin,mayalanması için bekleyin.
      2- Hamurunuz bir kez mayalandıktan sonra,ikinci kez tepsi mayası için,yağlanmış tepsinize yuvarlak toplar yapın ve tepsinize dizin.Tepside mayalanması için, yarım saat bekletin kabarınca, üzerine yoğurt sürün.200 derecelik fırında pişirin . Soğuması için kenara alın.

  NOT;Fırınınızı her zaman ısıtın. Isıtılmayan bir fırında pastanız iyi sonuç vermez.

            ''Isıtılmayan bir fırın tıpkı,soğuk suda haşlanmış bir makarna gibidir.Makarnanızı soğuk suda haşlamak nasıl kötü bir sonuç verirse, pastanızıda ısıtılmamış bir fırında pişirmek , iyi bir sonuç vermez.'' Buda Tülin Kalkan sözü olsun:)))

 
            KÖFTENİN HAZIRLANMASI;

      500 gr. köftelik kıyma,
      1 dilim bayat ekmek (rondodan geçirin),
      1 yumurta,
      1 adet büyük soğan (rendelenmiş),
      4 - 5 diş sarımsak (rendelenmiş),
      Tuz,
      Kimyon -karabiber,kırmızı biber,kekik (1 'er çay kaşığı)

      Geniş bir kaba bütün malzemeleri karıştırın ve mayalanması için kenara alın.Yarım saat sonra köftelerinizi 5 -6 yemek kaşığı sıvı yağı koyup tavada alt - üst pişirin.

        DİĞER MALZEMELER;

    2 adet salatalık turşusu (ince uzun kesilecek),
    4 dal kıvırcık,
    2 adet soğan(soğan ince halka şeklinde kesilip,4 yemek kaşığı sıvı yağda tavaya konup karamelize edilecek .İçerisine 1 çay kaşığı şeker-tuz-kara biber- kırmızı biber eklenip karamelize edilecek.)
    1 adet domates ince halkalar şeklinde kesilecek.

        HAMBURGERLERİMİZİN HAZIRLANMASI;

        1- Hamburger ekmeklerimizin ortalarından keselim .
        2-En alta kıvırcık , 1 adet köfte,domates,ince uzun kestiğimiz salatalık turşusundan ,karamelize ettiğimiz soğandan 1 yemek kaşığı sırası ile koyun. Arzu ederseniz mayonez ve ketçapta dökebilirsiniz. (Ben çok az  ketçap koydum görüntüsü güzel olsun diye. Kenarlarına süs amaçlı damlattım ketçaptan)
       3-Üstüne kapatalım hamburger ekmeğimizi ve uzun çubuk takalım.Sıcak servis yapın.

                         AFİYET OLSUN........
















0 yorum:

Yorum Gönder