MAYALI MİNİCİKLER






                   İsmini ben koydum. Minik olunca Mayalı Minicik olsun bunun adı dedim . Çocuklar bayılıyor bu miniciklere......

            MALZEMESİ;

2 su bardağı süt (ılık olacak),
1 su bardağı su (ılık olacak),
1 çay bardağı sıvı yağı,
1 çay bardağı yoğurt,
2 yumurta (sarıları üzeri için kullanılacak),
1 paket yaş maya,
1 silme  yemek kaşığı tuz ,
4 yemek kaşığı sirke,
250 gr. tereyağı,
Aldığı kadar un.

          İÇ MALZEMESİ;

     250 gr. rende kaşar peyniri.

           ÜZERİ İÇİN;

       Susam.

             YAPILIŞI;

1-Maya ,ılık süt ,şeker ve su  geniş bir kap içerisinde eritilir.
2-Bu karışım kabara kadar mayalandırılır.
3-Diğer bütün malzemeler eklenip yoğurulur.
4-Mayalanması beklenir.
5-Mayalanmış hamurdan ,yuvarlak şekil verilen miniciklerin içerisine kaşar rendesi konup kapanır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Tekrar mayalandırılır. Ve üzerine yumurta sarısı ,susam serpilir. Önceden ısıttığınınız fırında pişirilir.

                                    AFİYET OLSUN.......












1 yorum:

  1. Mayalı minicikler enfes görünüyor adaşım...ellerine sağlık...ben zaten seni izlemedeydim,sevgiler...

    YanıtlaSil