TİRAMİSU (Orjinal İtalyan Tatlısı)




                                 Sürekli yaptığım fakat bir türlü resimleyemediğim orjinal tiramisu . Tek tek resimlememin sebebi daha iyi anlaşılır olması idi amacıma ulaştım. Çok sevilen bir tatlı evimde sürekli yaparım. Tarif isteyen çok oluyor bende bundan sonra pastakasrında diyebileceğim sonunda:)
                                 Orjinal İtalyan şeften aldığım bir reçetedir. Reçeteye uyarsanız sonuç harika olacaktır , emin olun. Ama mutlaka mascarpone peyniri olmalı yoksa orjinal tramisi tadını alamazsınız,benden söylemesi :) Mascarpone peyniri ile harika oluyor......
                                Canım oğlum ,Ankara'dan geldi. Furkan'ıma özel yaptım.............

                                Tiramisuyu yayınladım sayfa görüntüleme sayım bugün ; 63002 idi bakalım ne kadar tıklanacak . Merak bu ya:)))

                      MALZEMELER;

500 gr. Savoiardi,   -  500 gr. kedi dili büsküvi,
500 gr. mascarpone,- 500 gr. mascarpone peyniri,
2 tuorli,                   - 2 adet yumurta sarısı,
2 albumi,                 - 2 adet yumurta akı,
60 gr. cacao amaro,- 60 gr. kakao,
50 gr. zucc hero eridania,- 50 gr.toz şeker,
200 gr. caffe freddo,       - 200 gr. freddo kahve,
200 ml.panna fresca.      - 200 ml. krema.

        


                       HAZIRLANMASI;

1-Kremayı mikserle köpürtün.Koyulaşsın.
2-Yumurta sarısı ve şekeri mikserle çırpın.Mascarpone İtalyan peynirini  ekle mikserle yine çırp. 1 yemek kaşığı hazırladığın kahveden ekle karıştır bu karışımı.
3-Köpürmüş olan 200 ml kremayı ekle karıştır mikserle.
4-Yumurta akını köpürtmüştün onu bu karışıma ekle tahta kaşıkla veya spatula ile yavaş, alttan üste doğru köpüğü sönmeden karıştırın.
5-Kedi dili büsküvileri kahve ile ıslat.Kabınıza dizin ben dikdörtgen borcam kullandım bu malzeme tam yetti.Biraz kedi dili büsküvi arttı.Kremayı sür. Kremanın üzerine kakaoyu eleyin.
6-Tekrar kedi dili büsküvi dizin .Üzerine krema sürün .
7-Çatalla üzerine desen çizdim ben. Sizler arzu ederseniz şekil vermeyebilirsiniz.
8-Kremanın üzerine kakao eleyin.Buzdolabına kaldırın .Ertesi gün kare kesip servis edin.

                                        AFİYET OLSUN.........








































































0 yorum:

Yorum Gönder